Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu na gruntach stanowiących własność gminy (RGiGN-5)
Dotyczy:
1. Uaktualnienia naliczeń opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd w związku ze zbyciem prawa użytkowania wieczystego, umową darowizny, postanowieniem sądu i nabyciem prawa trwałego zarządu.
2. Aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu (działanie z urzędu na podstawie aktualnej wyceny wartości nieruchomości).
Wymagane dokumenty:
- wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej
· w związku z nabyciem/zbyciem nieruchomości,
- dokumenty przenoszące nabyte prawo: akt notarialny , postanowienie Sądu.
Opłaty: wniosek zwolniony z opłaty skarbowej
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Stare Babice ul. Rynek 32
Kancelaria Urzędu - pok. 10,
w godzinach: poniedziałek 8:00-17:00, wtorek-czwartek 8:00-16:00, piątek 8:00-15:00
Termin załatwienia sprawy: w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy.
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Gminy Stare Babice
Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
pok. 32, tel. (22) 722 91 39
Tryb odwoławczy:
Od decyzji wydanej w sprawie aktualizacji opłat rocznych z tyt. trwałego zarządu przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Stare Babice w terminie 14 dni od otrzymania decyzji;
Od aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego służy stronie prawo złożenia wniosku bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44
w termie 30 dni od dnia otrzymania wypowiedzenia, że podwyższenie opłaty jest nieuzasadnione lub uzasadnione w innej wysokości, zgodnie z art. 77 do art. 81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. z 2004r. nr 261, poz. 2603). Wniosek do kolegium składa się na piśmie w 2 egzemplarzach. Podlega on opłacie skarbowej.
Informacje dodatkowe:
1. Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia kancelarii Urzędu Gminy
Podstawa prawna:
1. Art. 77 do art. 81 oraz art. 87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.)
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225 poz. 1635 z późn. zm.)