Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu na gruntach stanowiących własność gminy (RGiGN-5)

Dotyczy:
1. Uaktualnienia naliczeń opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i trwały zarząd w związku ze zbyciem prawa użytkowania wieczystego, umową darowizny, postanowieniem sądu i nabyciem prawa trwałego zarządu.
2. Aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu (działanie z urzędu na podstawie aktualnej wyceny wartości nieruchomości).

Wymagane dokumenty:

- wniosek o zmianę naliczenia opłaty rocznej

·  w związku z nabyciem/zbyciem nieruchomości,

·  w związku z nabyciem spadku

- dokumenty przenoszące nabyte prawo: akt notarialny , postanowienie Sądu.

Opłaty: wniosek zwolniony z opłaty skarbowej

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Gminy Stare Babice ul. Rynek 32

Kancelaria Urzędu - pok. 10,

w godzinach: poniedziałek 8:00-17:00, wtorek-czwartek 8:00-16:00, piątek 8:00-15:00

Termin załatwienia sprawy: w ciągu jednego miesiąca, w sprawach szczególnych w ciągu dwóch miesięcy.

Jednostka odpowiedzialna:

Urząd Gminy Stare Babice 

Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

pok. 32, tel. (22) 722 91 39

Tryb odwoławczy: 

Od decyzji wydanej w sprawie aktualizacji opłat rocznych z tyt. trwałego zarządu przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy Stare Babice w terminie 14 dni od otrzymania decyzji;

Od aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego służy stronie prawo złożenia wniosku bezpośrednio do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44
w termie 30 dni od dnia otrzymania wypowiedzenia, że podwyższenie opłaty jest nieuzasadnione lub uzasadnione w innej wysokości, zgodnie z art. 77 do art. 81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. z 2004r. nr 261, poz. 2603). Wniosek do kolegium składa się na piśmie w 2 egzemplarzach. Podlega on opłacie skarbowej.

Informacje dodatkowe:

1. Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.

2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia kancelarii Urzędu Gminy

Podstawa prawna:

1. Art. 77 do art. 81 oraz art. 87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.)

2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225 poz. 1635 z późn. zm.)

Wytworzył:
Grażyna Siemiątkowska
Udostępnił:
Anna Nowak
(2003-07-03 11:58:55)
Ostatnio zmodyfikował:
Anna Błażejewska
(2013-10-07 16:12:51)