Referat Wspólnej Obsługi Jednostek
Urząd Gminy Stare Babice, ul. Rynek 21
pokój 24, 25, 26, 38 (I piętro)
tel. 22 722 90 78
e-mail:
Kierownik: Monika Bachańska
1. Do zadań Referatu należy obsługa finansowo-księgowa, kadrowo-płacowa i administracyjno-organizacyjna gminnych jednostek organizacyjnych (określonych w ust. 2, a w szczególności:
1) prowadzenie ksiąg rachunkowych, rozliczanie inwentaryzacji, wycena aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego,
2) sporządzanie sprawozdań finansowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu ,
3) opracowywanie dokumentacji opisującej politykę rachunkowości dla jednostek obsługiwanych,
4) współpraca z kierownikami jednostek obsługiwanych w opracowywaniu projektów planów finansowych rocznych i wieloletnich oraz ich zmian na podstawie informacji o kwotach dochodów i wydatków,
5) sporządzanie wymaganych sprawozdań z zakresu realizowanych zadań , funduszu płac i zatrudniania we współpracy z kierownikami jednostek,
6) sprawdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalnym i rachunkowym oraz ich dekretacja,
7) regulowanie zobowiązań oraz pobór należności przysługujących jednostkom obsługiwanym,
8) prowadzenie windykacji należności,
9) wystawianie faktur z tytułu sprzedaży, najmu i dzierżawy majątku powierzonego jednostkom obsługiwanym oraz księgowanie należnego podatku VAT
10) prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży podatku VAT oraz sporządzenie zbiorczej deklaracji VAT jednostek obsługiwanych,
11) bieżąca obsługa rachunków bankowych jednostek obsługiwanych,
12) naliczanie i rozliczanie wynagrodzeń pracowników jednostek obsługiwanych wraz z pochodnymi oraz zobowiązań z tytułu umów cywilnoprawnych,
13) przekazywanie składek od wynagrodzeń i zleceniobiorców na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz Fundusz Pracy i Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
14) naliczanie i odprowadzanie należnych podatków oraz dokonywanie rocznych rozliczeń podatkowych,
15) prowadzenie kartotek wynagrodzeń,
16) sporządzanie sprawozdawczości z zakresu wynagrodzeń wymaganych przepisami o statystyce publicznej,
17) prowadzenie ewidencji pomocniczej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz sporządzanie sprawozdań w zakresie środków trwałych,
18) zabezpieczenie i przechowywanie dokumentów księgowych,
19) opracowywanie projektów zarządzeń i instrukcji dotyczących spraw finansowo-księgowych,
20) obsługa finansowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych jednostek obsługiwanych,
21) prowadzenie obsługi kadrowej,
22) przygotowywanie projektów aktów prawnych podejmowanych przez organy gminy w sprawach będących przedmiotem działania referatu.
23) prowadzenie spraw związanych z organizacją konkursów na stanowisko dyrektorów szkół, przedszkoli oraz udział w pracach komisji konkursowej,
24) prowadzenie dokumentacji związanej z powierzeniem stanowiska dyrektora,
25) prowadzenie dokumentacji związanej z ocenianiem dyrektorów szkół i przedszkoli,
26) prowadzenie postępowań wyjaśniających zasadność uchwał rad pedagogicznych wnioskujących o odwołanie dyrektora szkoły, przedszkola z powierzonej mu funkcji,
27) prowadzenie spraw osobowych wynikających ze stosunku pracy dyrektorów oraz pracowników jednostek obsługiwanych prowadzonych przez Gminę,
28) obsługa spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli,
29) przygotowywanie propozycji dotyczących wynagradzania kierowników jednostek obsługiwanych,
30) prowadzenie spraw dotyczących ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjum oraz granic ich obwodów,
31) prowadzenie spraw związanych z realizacją obowiązku szkolnego i obowiązku nauki oraz przygotowania przedszkolnego,
32) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na założenie szkół i przedszkoli publicznych przez osobę prawną lub fizyczną oraz prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
33) sprawdzanie kompletności, poprawności i zgodności ze stanem faktycznym danych oświatowych gromadzonych w bazach danych Systemu Informacji Oświatowej (SIO),
34) sporządzenie zbiorczych informacji oświatowych składanych przez placówki oświatowe w jeden system informacji oświatowych (SIO) i przekazanie bazy danych do Mazowieckiego Kuratorium Oświaty,
35) prowadzenie spraw dotyczących udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,
36) organizacja dowozu dzieci do szkół i opieki w czasie przewozu do i ze szkoły uczniów, w tym także uczniów niepełnosprawnych,
37) zawieranie umów z rodzicami na dowożenie uczniów niepełnosprawnych do szkół oraz ich rozliczanie,
38) prowadzenie spraw dotyczących stypendiów,
39) współpraca z jednostkami obsługiwanymi w zakresie pozyskiwania środków z budżetu państwa i pochodzących z innych źródeł oraz prowadzenie ich obsługi,
40) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dofinansowania pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników,
41) prowadzenie rejestru żłobków oraz ewidencji dziennych opiekunów,
42) przygotowywanie materiałów, analiz i informacji dla potrzeb organów gminy w zakresie działania referatu.
2. Wykaz jednostek organizacyjnych obsługiwanych przez Referat Wspólnej Obsługi Jednostek:
1) Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Starych Babicach,
2) Zespół Szkolno-Przedszkolny w Borzęcinie Dużym w skład którego wchodzą:
a) Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej Grupy Kampinos,
b) Przedszkole
3) Szkoła Podstawowa w Koczargach Starych,
4) Szkoła Podstawowa w Zielonkach Parceli,
5) Przedszkole w Starych Babicach,
6) Przedszkole w Bliznem Jasińskiego,
7) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Starych Babicach,
8) Straż Gminna Gminy Stare Babice,
9) Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji Stare Babice.