Referat Wspólnej Obsługi Jednostek

Urząd Gminy Stare Babice, ul. Rynek 21

pokój 24, 25, 26, 38  (I piętro)

tel.  22 722 90 78

e-mail:

m.bachanska@stare-babice.pl


Kierownik: Monika Bachańska

1. Do zadań Referatu należy obsługa finansowo-księgowa, kadrowo-płacowa i administracyjno-organizacyjna gminnych jednostek organizacyjnych (określonych w ust. 2, a w szczególności:

1) prowadzenie ksiąg rachunkowych, rozliczanie inwentaryzacji, wycena aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego,

2) sporządzanie sprawozdań finansowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu ,

3) opracowywanie dokumentacji opisującej politykę rachunkowości dla jednostek obsługiwanych,

4) współpraca z kierownikami jednostek obsługiwanych  w opracowywaniu projektów planów finansowych rocznych i wieloletnich oraz ich zmian na podstawie informacji o kwotach dochodów i wydatków,

5) sporządzanie wymaganych sprawozdań z zakresu realizowanych zadań , funduszu płac i zatrudniania we współpracy z kierownikami jednostek,

6) sprawdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalnym i rachunkowym oraz ich dekretacja,

7) regulowanie zobowiązań oraz pobór należności przysługujących jednostkom obsługiwanym,

8) prowadzenie windykacji należności,

9) wystawianie faktur z tytułu sprzedaży, najmu i dzierżawy majątku powierzonego jednostkom obsługiwanym oraz księgowanie należnego podatku VAT

10) prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży podatku VAT oraz sporządzenie zbiorczej deklaracji VAT jednostek obsługiwanych,

11) bieżąca obsługa rachunków bankowych jednostek obsługiwanych,

12) naliczanie i rozliczanie wynagrodzeń pracowników jednostek obsługiwanych wraz z pochodnymi oraz zobowiązań z tytułu umów cywilnoprawnych,

13) przekazywanie składek od wynagrodzeń i zleceniobiorców na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz Fundusz Pracy i Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

14) naliczanie i odprowadzanie należnych podatków oraz dokonywanie rocznych rozliczeń podatkowych,

15) prowadzenie kartotek wynagrodzeń,

16) sporządzanie sprawozdawczości z zakresu wynagrodzeń wymaganych przepisami o statystyce publicznej,

17) prowadzenie ewidencji pomocniczej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz sporządzanie sprawozdań w zakresie środków trwałych,

18) zabezpieczenie i przechowywanie dokumentów księgowych,

19) opracowywanie projektów zarządzeń i instrukcji dotyczących spraw finansowo-księgowych,

20) obsługa finansowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych jednostek obsługiwanych,

21) prowadzenie obsługi kadrowej,

22) przygotowywanie projektów aktów prawnych podejmowanych przez organy gminy w sprawach będących przedmiotem działania referatu.

23) prowadzenie spraw związanych z organizacją konkursów na stanowisko dyrektorów szkół, przedszkoli oraz udział w pracach komisji konkursowej,

24) prowadzenie dokumentacji związanej z powierzeniem stanowiska dyrektora,

25) prowadzenie dokumentacji związanej z ocenianiem dyrektorów szkół i przedszkoli,

26) prowadzenie postępowań wyjaśniających zasadność uchwał rad pedagogicznych wnioskujących o odwołanie dyrektora szkoły, przedszkola z powierzonej mu funkcji,

27) prowadzenie spraw osobowych wynikających ze stosunku pracy dyrektorów oraz pracowników jednostek obsługiwanych prowadzonych przez Gminę,

28) obsługa spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli,

29) przygotowywanie propozycji dotyczących wynagradzania kierowników jednostek obsługiwanych,

30) prowadzenie spraw dotyczących ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjum oraz granic ich obwodów,

31) prowadzenie spraw związanych z realizacją obowiązku szkolnego i obowiązku nauki oraz  przygotowania przedszkolnego,

32) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na założenie szkół i przedszkoli publicznych przez osobę prawną lub fizyczną oraz prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,

33) sprawdzanie kompletności, poprawności i zgodności ze stanem faktycznym danych oświatowych gromadzonych w bazach danych Systemu Informacji Oświatowej (SIO),

34) sporządzenie zbiorczych informacji oświatowych składanych przez placówki oświatowe w jeden system informacji oświatowych  (SIO) i przekazanie bazy danych do Mazowieckiego Kuratorium Oświaty,

35) prowadzenie spraw dotyczących udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,

36) organizacja dowozu dzieci do szkół i opieki w czasie przewozu do i ze szkoły uczniów, w tym także uczniów niepełnosprawnych,

37) zawieranie umów z rodzicami na dowożenie uczniów niepełnosprawnych  do szkół  oraz ich rozliczanie,

38) prowadzenie spraw dotyczących stypendiów,

39) współpraca z jednostkami  obsługiwanymi w zakresie pozyskiwania środków z budżetu państwa  i pochodzących z innych źródeł oraz prowadzenie ich obsługi,

40) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dofinansowania pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników,

41) prowadzenie rejestru żłobków oraz  ewidencji dziennych opiekunów,

42) przygotowywanie materiałów, analiz i informacji dla potrzeb organów gminy w zakresie działania referatu.

2. Wykaz jednostek organizacyjnych obsługiwanych przez Referat Wspólnej Obsługi Jednostek: 

1) Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Starych Babicach,

2) Zespół Szkolno-Przedszkolny w Borzęcinie Dużym w skład którego wchodzą:

a) Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej Grupy Kampinos,

b) Przedszkole

3) Szkoła Podstawowa  w Koczargach Starych,

4) Szkoła Podstawowa w Zielonkach Parceli,

5) Przedszkole w Starych Babicach,

6) Przedszkole w Bliznem Jasińskiego,

7) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Starych Babicach,

8) Straż Gminna Gminy Stare Babice,

9) Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji Stare Babice.

Wytworzył:
Anna Błażejewska
(2016-06-15)
Udostępnił:
Anna Błażejewska
(2016-06-15 09:05:14)
Ostatnio zmodyfikował:
Anna Błażejewska
(2019-12-20 11:16:29)