Referat Inwestycji i Rozwoju Gminy
Urząd Gminy Stare Babice, ul. Rynek 32
pokój 34, 35 (II piętro)
tel. 22 722 95 36
e-mail:
inwestycje@stare-babice.pl
p.blazejewski@stare-babice.pl
Kierownik: Paweł Błażejewski
Do zadań Referatu Inwestycji i Rozwoju Gminy należy przygotowanie dokumentacji i prowadzenie gminnych inwestycji i modernizacji obiektów oraz przygotowanie projektów do prowadzenie zadań związanych z opracowaniem programów dotyczących rozwoju gminy w celu pozyskiwania dla gminy zewnętrznych środków finansowych oraz realizację przypisanych referatowi projektów określonych w budżecie gminy.
1. W zakresie przygotowywania i realizacji zadań inwestycyjnych gminy należy w szczególności:
1) planowanie i przygotowanie do realizacji zadań inwestycyjnych i modernizacyjnych ujętych w budżecie gminy, planach gospodarczych i planach przestrzennego zagospodarowania gminy,
2) realizacja planu inwestycyjnego i wymogów związanych z zamówieniami publicznymi:
a) planowanie, zmiany i rozliczanie środków finansowych poszczególnych inwestycji oraz sprawozdań rzeczowo-finansowych w ramach zadań prowadzonych przez referat,
b) przygotowanie dokumentów wymaganych regulaminem oraz współpraca z Referatem Zamówień Publicznych przy zamówieniach prowadzonych przez ww. Referat,
c) przygotowanie projektów umów i porozumień oraz nadzoru nad ich realizacją,
3) zorganizowanie procesu budowy oraz uczestniczenie w nim poprzez zapewnienie:
a) opracowania projektu budowlanego i innych niezbędnej dokumentacji przez osoby uprawnione,
b) uzyskania prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę lub zgłoszenie robót nie wymagających pozwolenia na budowę właściwemu organowi , opracowanie dokumentów,
c) zawiadomienie o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót,
d) zawiadomienie właściwego organu o zakończeniu budowy i uzyskanie ostatecznej decyzji na użytkowanie- jeżeli jest wymagane,
e) wyboru wykonawcy robót,
f) prawidłowego wykonania, nadzoru i odbioru robót budowlanych,
4) sprawdzenie dokumentacji powykonawczej, uczestniczenie w odbiorze wykonanych robót inwestycyjnych, a także rozliczanie zrealizowanych inwestycji pod względem finansowym i współdziałanie z referatem finansowym w zakresie prowadzonych i zakończonych inwestycji,
5) prowadzenie ewentualnych reklamacji z wykonanych inwestycji.
6) uczestniczenie w komisjach odbiorów gwarancyjnych, potwierdzanie faktycznie wykonanych robót, potwierdzanie usunięcie wad, przygotowanie projektów uchwał niezbędnych do realizacji wyznaczonych zadań inwestycyjnych i przedstawianie ich wójtowi,
7) przekazywanie wykonanych inwestycji do eksploatacji wraz dokumentacją powykonawczą,
8) prowadzenie zgłoszonych do realizacji i uwzględnionych w budżecie gminy zadań z zakresu lokalnych inicjatyw inwestycyjnych.
9) realizacja projektów wspartych funduszami zewnętrznymi, pożyczkami preferencyjnymi oraz wykonywanie sprawozdawczości i rozliczeń,
10) rozliczanie kosztów inwestycji zakończonych, przygotowywanie i wystawianie dowodów przejęcia środka trwałego (druk OT);
11) opracowywanie okresowych informacji i sprawozdań z realizacji inwestycji;
12) współpraca ze spółkami stanowiącymi własność Gminy w zakresie realizacji inwestycji własnych spółek
2. W zakresie rozwoju gminy:
1) przygotowywanie wniosków na dofinansowanie zadań własnych gminy, a w szczególności inwestycyjnych, ze źródeł zewnętrznych,
2) przygotowywanie materiałów do opracowywania projektów dotyczących rozwoju gminy, a w szczególności inwestycyjnych,
3) opracowywanie raportów, analiz, strategicznych dokumentów dotyczących rozwoju gminy i ich ocen,
4) ocena realizacji przyjętych programów rozwoju gminy, w tym ds. strategii rozwoju gminy oraz przedstawianie wniosków i propozycji ich korekt,
5) prowadzenie bieżącej współpracy z komórkami organizacyjnymi urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie przygotowywania materiałów do programów dotyczących rozwoju gminy,
6) uczestniczenie w aktualizacji wieloletnich programów inwestycyjnych w zakresie zadań finansowanych ze środków zewnętrznych,
7) koordynacja spraw i współpraca z komórkami organizacyjnymi urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie przygotowywania projektów (w szczególności inwestycyjnych) realizowanych ze środków funduszy strukturalnych oraz innych zagranicznych środków pomocowych,
8) współpraca z sąsiednimi gminami w sprawach wspólnych przedsięwzięć infrastrukturalnych realizowanych przy udziale zagranicznych środków pomocowych,
9) współpraca z urzędami centralnymi w zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych na dofinansowanie zadań gminnych,
10) realizacja projektów własnych i partnerskich wspierających rozwój gminy, przypisanych referatowi i określonych w budżecie gminy,
11) rozliczanie projektów dofinansowanych ze źródeł zewnętrznych