Referat Inwestycji i Rozwoju Gminy

Urząd Gminy Stare Babice, ul. Rynek 32

pokój 34, 35 (II piętro)

tel.  22 722 95 36

e-mail:

inwestycje@stare-babice.pl
p.blazejewski@stare-babice.pl


Kierownik: Paweł Błażejewski

Do zadań Referatu Inwestycji i Rozwoju Gminy należy przygotowanie dokumentacji i prowadzenie gminnych inwestycji i modernizacji obiektów oraz przygotowanie projektów do prowadzenie zadań związanych z opracowaniem programów dotyczących rozwoju  gminy w celu pozyskiwania  dla gminy zewnętrznych środków finansowych oraz realizację przypisanych referatowi projektów określonych w budżecie gminy.

 

1. W zakresie  przygotowywania i realizacji zadań inwestycyjnych gminy należy w szczególności:

1) planowanie i przygotowanie do realizacji zadań inwestycyjnych i modernizacyjnych  ujętych w budżecie gminy, planach gospodarczych i planach przestrzennego zagospodarowania gminy,

2) realizacja planu inwestycyjnego i wymogów związanych z zamówieniami publicznymi:

a)   planowanie, zmiany i rozliczanie środków finansowych poszczególnych inwestycji oraz sprawozdań rzeczowo-finansowych w ramach zadań prowadzonych przez referat,

b)   przygotowanie dokumentów wymaganych regulaminem oraz współpraca z Referatem Zamówień Publicznych przy zamówieniach prowadzonych przez ww. Referat,

c)   przygotowanie projektów umów i porozumień oraz nadzoru nad ich realizacją,

3) zorganizowanie procesu budowy oraz uczestniczenie w nim poprzez zapewnienie:

           a) opracowania projektu budowlanego i innych niezbędnej dokumentacji przez osoby uprawnione,

b) uzyskania prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę lub zgłoszenie robót nie wymagających pozwolenia na budowę  właściwemu organowi ,  opracowanie dokumentów,

c)  zawiadomienie o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót,

d)  zawiadomienie właściwego organu o zakończeniu budowy i uzyskanie ostatecznej decyzji na użytkowanie- jeżeli jest wymagane,

e)  wyboru wykonawcy robót, 

f)   prawidłowego wykonania, nadzoru i odbioru robót budowlanych,

4) sprawdzenie dokumentacji powykonawczej, uczestniczenie w odbiorze wykonanych robót inwestycyjnych, a także rozliczanie zrealizowanych inwestycji pod względem finansowym i współdziałanie z referatem finansowym w zakresie prowadzonych i zakończonych inwestycji,

5) prowadzenie ewentualnych reklamacji z wykonanych inwestycji.

6) uczestniczenie w komisjach odbiorów gwarancyjnych, potwierdzanie faktycznie wykonanych robót, potwierdzanie usunięcie wad, przygotowanie projektów uchwał niezbędnych do realizacji wyznaczonych zadań inwestycyjnych i przedstawianie ich wójtowi,

7) przekazywanie wykonanych inwestycji do eksploatacji wraz dokumentacją powykonawczą,

8) prowadzenie zgłoszonych do realizacji i uwzględnionych w budżecie gminy zadań z zakresu lokalnych inicjatyw inwestycyjnych.

9) realizacja projektów wspartych funduszami zewnętrznymi, pożyczkami preferencyjnymi oraz wykonywanie sprawozdawczości i rozliczeń,

10) rozliczanie kosztów inwestycji zakończonych, przygotowywanie i wystawianie dowodów przejęcia środka trwałego (druk OT);

11) opracowywanie okresowych informacji i sprawozdań z realizacji inwestycji;

12) współpraca ze spółkami stanowiącymi własność Gminy w zakresie realizacji inwestycji własnych spółek

2. W zakresie rozwoju gminy:

1) przygotowywanie wniosków na dofinansowanie zadań własnych gminy, a w szczególności  inwestycyjnych, ze źródeł zewnętrznych,

2) przygotowywanie materiałów do opracowywania projektów dotyczących rozwoju gminy, a w szczególności  inwestycyjnych,

3) opracowywanie raportów, analiz, strategicznych dokumentów dotyczących rozwoju gminy i ich ocen, 

4) ocena realizacji przyjętych programów rozwoju gminy, w tym ds. strategii rozwoju gminy oraz przedstawianie wniosków i propozycji ich korekt, 

5) prowadzenie bieżącej współpracy z komórkami organizacyjnymi urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie przygotowywania materiałów do programów dotyczących rozwoju gminy, 

6) uczestniczenie w aktualizacji wieloletnich programów inwestycyjnych w zakresie zadań finansowanych ze środków zewnętrznych, 

7) koordynacja spraw i współpraca z komórkami organizacyjnymi urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie przygotowywania projektów (w szczególności inwestycyjnych) realizowanych ze środków funduszy strukturalnych oraz innych zagranicznych środków pomocowych, 

8) współpraca z sąsiednimi gminami w sprawach wspólnych przedsięwzięć infrastrukturalnych realizowanych przy udziale zagranicznych środków pomocowych, 

9) współpraca z urzędami centralnymi w zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych na dofinansowanie zadań gminnych,

10) realizacja projektów własnych i partnerskich wspierających rozwój gminy, przypisanych referatowi i  określonych w budżecie gminy,

11) rozliczanie projektów dofinansowanych ze źródeł zewnętrznych

Wytworzył:
Anna Błażejewska
(2016-05-09)
Udostępnił:
Anna Błażejewska
(2016-05-09 16:26:42)
Ostatnio zmodyfikował:
Anna Błażejewska
(2019-07-01 13:52:58)