Podział nieruchomości (RGiGN-6)
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek osoby lub osób (jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością) posiadających tytuł prawny do nieruchomości - druk do pobrania
2. Dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (aktualny odpis z księgi wieczystej , akt notarialny, akt własności ziemi, postanowienie sądu),
3. Wypis z katastru nieruchomości (ewidencja gruntów) - aktualny
4. Kopia mapy ewidencyjnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi
5. Wstępny projekt podziału,
6. Protokół z przyjęcia granic nieruchomości,
7. Wykaz zmian gruntowych,
8. Mapy z projektem podziału.
9. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie nieruchomości w katastrze jest inne niż w księdze wieczystej.
Załączniki pkt 5-9 dołącza się do wniosku o podział nieruchomości po uzyskaniu pozytywnej opinii w formie postanowienia wydanego przez Referat Planowania Przestrzennego. Dokumenty te powinny być przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Opłaty:
- wniosek zwolniony od opłaty skarbowej,
- opłata skarbowa w wysokości 3,00zł od każdej z poświadczonych map z projektem podziału
Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Gminy Stare Babice
WBS Warszawa Oddział Stare Babice
10 8015 0004 3000 1124 2030 0008
(punkt kasowy WBS mieści się w Urzędzie Gminy)
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Stare Babice ul. Rynek 32
Kancelaria Urzędu - pok. 10,
w godzinach: poniedziałek 8:00-17:00, wtorek-czwartek 8:00-16:00, piątek 8:00-15:00.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie lecz nie później niż 30 dni od daty złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Gminy Stare Babice
Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
pok. 27, tel. (22) 722 91 39
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie ul. Kielecka 44 za pośrednictwem Wójta Gminy Stare Babice w terminie 14 dni licząc od dnia jej doręczenia.
Odwołanie zwolnione jest z opłaty skarbowej
Informacje dodatkowe:
1. Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia kancelarii Urzędu Gminy
Podstawa prawna:
1. Art. 92 do art. 98 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010r. Nr 102, poz.651 z późn. zm.)
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004r. Nr 268, poz.2663).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225 poz. 1635 z późn. zm.)