Zaświadczenia o adresie nieruchomości (RGiGN-2)
USTALENIE NUMERU PORZĄDKOWEGO BUDYNKU (WYBUDOWANEGO/W TRAKCIE BUDOWY/PROGNOZOWANEGO DO WYBUDOWANIA)
Podstawa prawna: art. 47a ust. 1 pkt. 1, ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz.U. z 2012 r. poz. 125).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. "Wniosek o ustalenie numeru porządkowego budynku zawierający:
-
-
imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy oraz jego adres (dodatkowo telefon, e-mail),
-
informację o położeniu budynku, którego dotyczy wniosek, według danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków (ulica, obręb, numer działki ewidencyjnej, a w przypadku budynku istniejącego – identyfikator budynku),
-
określenie statusu budynku (budynek istniejący/w trakcie budowy/prognozowany do wybudowania),
-
imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy oraz jego adres (dodatkowo telefon, e-mail),
2. Załączniki:
-
-
dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości – w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków,
-
kopia aktualnego odpisu z właściwego rejestru – w przypadku, gdy wniosek składa osoba prawna,
-
jeżeli wniosek dotyczy budynku wybudowanego/ istniejącego – kopia zawiadomienia z PINB o przyjęcia budynku do użytkowania lub ostateczna decyzja pozwolenia na użytkowanie,
-
jeżeli wniosek dotyczy budynku będącego w trakcie budowy – oświadczenie o rozpoczęciu budowy oraz kopia ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę z załącznikiem graficznym (projekt zagospodarowania działki)
-
jeżeli wniosek dotyczy budynku prognozowanego do wybudowania, oświadczenie o rodzaju planowanej inwestycji wraz z odbitka z mapy zasadniczej ze wskazaniem miejsca realizacji programowanej inwestycji
-
dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości – w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków,
Jeżeli wniosek składa inna osoba niż osoba fizyczna, to powinien być podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania danego podmiotu prawnego.
II. OPŁATY
Opłata skarbowa:
· od zawiadomień o ustaleniu numeru porządkowego budynku - nie pobiera się,
· za wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt ustalenia określonego numeru porządkowego – 17,00 zł,
· za wydanie poświadczonej kopii zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego – 5,00 zł za każdą stronę formatu A4 (wg załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej – część II pkt. 4).
Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy: WBS Warszawa Oddział Stare Babice 10 8015 0004 3000 1124 2030 0008 (dowody wpłat/przelewów należy załączyć do wniosku)
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do 30 dni.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Gminy Stare Babice
Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
pok. 32, tel. (22) 722 91 39
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.
VI. UWAGI:
· W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.