15/16 - Rozstrzygnięcie zamówienia na utrzymanie zieleni przy drogach, placach gminnych oraz w parku na terenie gminy Stare Babice
Stare Babice, dnia 29 lipca 2016 r.
RZP.271.23.2016
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia p.n. „Utrzymanie zieleni przy drogach, placach gminnych oraz w parku na terenie gminy Stare Babice”
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
O WYKONAWCACH, KTÓRZY ZŁOŻYLI OFERTY
O WYKONAWCACH WYKLUCZONYCH Z POSTĘPOWANIA
I WYKONAWCACH, KTÓRYCH OFERTY ZOSTAŁY ODRZUCONE
Gmina Stare Babice, działając w trybie art. 92 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), zawiadamia o dokonaniu następujących czynności w przedmiotowym postępowaniu:
- Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej
W wyniku przeprowadzenia czynności związanych z badaniem i oceną złożonych ofert Zamawiający dokonał oceny ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej na podstawie kryteriów: porównawcza cena ofertowa brutto, stawka roboczogodziny, wskaźnik zysku, wskaźnik kosztów ogólnych i deklarowany przez Wykonawcę termin płatności faktury.
Za najkorzystniejszą została uznana oferta nr 2 tj. oferta złożona przez Zakład Urządzania i Utrzymania Zieleni Tadeusz Przywoźny z siedzibą w Młodzieszynie (96-512) przy ul. Wyszogrodzkiej 61, której cena ofertowa brutto wynosi 232 910 zł.
Ceny i wskaźniki:
- C2 – 15 zł netto
- C3 – 15 %
- C4 – 60 %
Deklarowany termin płatności – 21 dni
Ceny jednostkowe brutto określone w formularzu cenowym w zł:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
0,16 |
50 |
100 |
2 |
4 |
0,10 |
2 |
0,10 |
0,10 |
40 |
10 |
5 |
80 |
1 |
5 |
100 |
7 |
3200 |
Oferta uzyskała łącznie 100 pkt. W kryterium C1 PCOB – 90 pkt.; C2 – 3 pkt.; C3 – 3 pkt.; C4 – 3 pkt.; T – 1 pkt.
- Informacja o złożonych ofertach wraz z punktacją przyznaną ofertom.
W przedmiotowym postępowaniu do Zamawiającego wpłynęły 2 oferty:
- Oferta nr 1 – oferta złożona przez Konsorcjum firm – Lider: Pirem Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-781) przy ul. rtm. Witolda Pileckiego 106 lok. 43; Partner: OAK TREE Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-663) przy ul. Domaniewskiej 17/19 lok. 133; której porównawcza cena ofertowa brutto wynosi 170 780 zł – ofertę Wykonawcy odrzucono.
Ceny i wskaźniki:
- C2 – 14 zł netto
- C3 – 12 %
- C4 – 66 %
Deklarowany termin płatności – 30 dni
Ceny jednostkowe brutto określone w formularzu cenowym w zł:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
0,09 |
50 |
100 |
1 |
8 |
0,50 |
0,70 |
0,80 |
2 |
30 |
8 |
8 |
50 |
10 |
5 |
120 |
5 |
3120 |
- Oferta nr 2 – oferta złożona przez Zakład Urządzania i Utrzymania Zieleni Tadeusz Przywoźny z siedzibą w Młodzieszynie (96-512) przy ul. Wyszogrodzkiej 61, której cena ofertowa brutto wynosi 232 910 zł – oferta uznana za najkorzystniejszą.
Ceny i wskaźniki:
- C2 – 15 zł netto
- C3 – 15 %
- C4 – 60 %
Deklarowany termin płatności – 21 dni
Ceny jednostkowe brutto określone w formularzu cenowym w zł:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
0,16 |
50 |
100 |
2 |
4 |
0,10 |
2 |
0,10 |
0,10 |
40 |
10 |
5 |
80 |
1 |
5 |
100 |
7 |
3200 |
Oferta uzyskała łącznie 100 pkt. W kryterium C1 PCOB – 90 pkt.; C2 – 3 pkt.; C3 – 3 pkt.; C4 – 3 pkt.; T – 1 pkt.
- Informacja o Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone w niniejszym postępowaniu.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający odrzucił ofertę Konsorcjum firm – Lider: Pirem Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-781) przy ul. rtm. Witolda Pileckiego 106 lok. 43; Partner: OAK TREE Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-663) przy ul. Domaniewskiej 17/19 lok. 133.
Uzasadnienie prawne – art. 90 ust. 3 pzp.
Uzasadnienie faktyczne – Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
Zamawiający w związku z podejrzeniem rażąco niskiej ceny, zwrócił się do Konsorcjum firm – Lider: Pirem Sp. z o.o.; Partner: OAK TREE Sp. z o.o. w trybie art. 90 ust. 1 pzp z prośbą o przedstawienie szczegółowej kalkulacji ceny za 1 m2 koszenia poboczy i rowów przydrożnych oraz placów gminnych zawartej w ofercie Wykonawcy.
Zamawiający w ramach realizacji części przedmiotu zamówienia określonego w pkt. 4.4.1 SIWZ koszenie poboczy i rowów przydrożnych oraz placów gminnych przewidział następujący zakres:
- ręczne lub mechaniczne skoszenie i zagrabienie skoszonej trawy,
- załadunek skoszonej trawy oraz jej wywóz i utylizacja,
- uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach,
- zebranie i wywóz wszelkich śmieci (papiery, puszki, szkło, liście itp.) nagromadzonych podczas grabienia skoszonej trawy.
Ustalono także warunki wykonywania ww. zakresu, tj.: w miesiącach sierpień - październik Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia min. dwóch ekip koszących trawę:
- min. jednej ekipy koszącej trawę przydrożną – ekipa składać będzie się z co najmniej czterech kosiarzy każdy dysponujący kosą spalinową i operatora obsługującego kosiarkę ciągnikową – Zamawiający szacuje dzienny limit koszenia na około 7 000 m2 (przy założeniu pięciodniowego tygodnia pracy), oraz
- min. jednej ekipy, która będzie średnio co dwa tygodnie wykonywała koszenie placów i skwerów – ekipa składać będzie się z kosiarzy dysponujących kosami spalinowymi oraz kosiarką spalinową kołową rotacyjną – Zamawiający szacuje dzienny limit koszenia na około 9 000 m2 przy założeniu pięciodniowego tygodnia pracy.
Wykonawca w odpowiedzi na pismo z dnia 25.07.2016 r. przedstawił kalkulację ceny za 1 m2 koszenia poboczy i rowów przydrożnych oraz placów gminnych w oparciu o pracę kosiarza wyposażonego w kosę spalinową, a także uwzględnił w niej wywóz trawy.
Zamawiający dokonując oceny wyjaśnień – kalkulacji złożonej przez Wykonawcę stwierdza, że:
- brak jest w niej nakładów rzeczowych i kosztów załadunku skoszonej trawy, a także jej utylizacji,
- brak jest w niej nakładów rzeczowych i kosztów uporządkowania terenu po prowadzonych pracach,
- brak jest w niej nakładów rzeczowych i kosztów zebrania i wywozu wszelkich śmieci (papiery, puszki, szkło, liście itp.) nagromadzonych podczas grabienia skoszonej trawy,
- brak jest w niej nakładów rzeczowych i kosztów pracy kosiarki ciągnikowej i kosiarki spalinowej kołowej rotacyjnej,
- brak jest w niej nakładów rzeczowych i kosztów pracy operatora kosiarki ciągnikowej.
Ponadto Wykonawca nie udowodnił Zamawiającemu, że będzie w stanie wykonać prace związane z koszeniem 1 m2 poboczy i rowów przydrożnych oraz placów gminnych przy założonych przez niego jednostkowych nakładach rzeczowych, które uwzględnił przy szacowaniu ceny za 1 m2 koszenia poboczy i rowów przydrożnych oraz placów gminnych. Rolą Zamawiającego w przypadku przepisów w tym zakresie nie jest snucie domysłów czy w świetle przedstawionych dowodów zaoferowana cena nie jest rażąco niska, zgodnie z art. 90 ust. 2 pzp ten obowiązek spoczywa na Wykonawcy.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający uznaje, że zaoferowana cena za 1 m2 koszenia poboczy i rowów przydrożnych oraz placów gminnych jest rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i odrzuca ofertę Wykonawcy w trybie art. 90 ust. 3 pzp.
- Informacja o Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie wykluczył żadnego Wykonawcy.
- Informacja o terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt. 2, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może zostać zawarta.
Zamawiający informuje, że umowa w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt. 2 pzp może zostać zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia. Wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, a zawiadomienie zostało przesłane mailem.
Marcin Zając
Zastępca Wójta Gminy Stare Babice