Biuro Obsługi Rady Gminy
Urząd Gminy Stare Babice, ul. Rynek 32
pokój 28 (II piętro)
tel. 22 730 80 28, 22 730 80 67
e-mail:
Kierownik: Anna Błażejewska
Do zadań i kompetencji Biura Rady należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Rady Gminy i jej komisji, prowadzenie gminnego Biuletynu Informacji Publicznej (BIP), współpraca z jednostkami pomocniczymi oraz realizacja zadań związanych z wyborami.
1. Do zadań w zakresie zapewnienie sprawnego funkcjonowania Rady i jej komisji należy, a w szczególności:
1) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu w celu przygotowania materiałów na posiedzenia rady gminy i jej komisji,
2) prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej rady gminy i jej komisji, zapewniając terminowe doręczenie korespondencji dla radnych i innych zapraszanych na posiedzenia osób
3) podejmowanie, wspólnie z Referatem Organizacyjnym i Kadr, czynności organizacyjnych związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem posiedzeń rady gminy i jej komisji, w celu zapewnienie właściwych warunków do ich przeprowadzenia.
4) sporządzanie protokołów z posiedzeń rady gminy i jej komisji,
5) opracowanie planów pracy, sprawozdań i informacji z działalności rady gminy i jej komisji,
6) prowadzenie rejestru uchwał i aktów prawa miejscowego,
7) przekazywanie uchwał do publikacji w formie elektronicznej
8) prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz petycji skierowanych do rady gminy oraz zapytań i interpelacji radnych, przekazywanie ich do załatwienia przez merytoryczną komórkę organizacyjną i nadzorowanie terminowego ich załatwiania
9) prowadzenie ewidencji udziału radnych w posiedzenia rady gminy i jej komisji sesjach oraz przygotowywanie dokumentacji związanej z wypłatami diet oraz zwrotem kosztów delegacji służbowych radnych,
10) udzielanie informacji publicznej z zakresu działalności rady gminy i jej komisji, a w szczególności na bieżąco publikowanie ich w Biuletynie Informacji Publicznej, prowadzenie rejestru udostępniania informacji publicznej
11) dokonywanie na zlecenie Przewodniczącego Rady Gminy okresowych badań i analiz z zakresu problematyki funkcjonowania rady i jej organów,
12) opracowywanie ostatecznych tekstów uchwał przyjętych na sesji rady i przedkładanie ich do podpisu Przewodniczącemu Rady, a wymagających publikacji sporządzanie w formie dokumentu elektronicznego;
13) przekazywanie organom nadzorczym – Wojewodzie Mazowieckiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie – uchwał podjętych przez radę gminy,
14) przekazywanie uchwał właściwym komórkom merytorycznym Urzędu oraz informowanie o wejściu w życie aktów prawa miejscowego;
15) udostępnianie nagrań z obrad rady gminy w Biuletynie Informacji Publicznej
2. W zakresie informacji publicznych należy: - prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Stare Babice w formie elektronicznej, polegające na wprowadzaniu bieżących informacji dotyczących działań i gminy, na podstawie materiałów otrzymanych od komórek organizacyjnych urzędu i jednostek organizacyjnych gminy, zaakceptowanych przez Sekretarza Gminy.
3. Współpraca z jednostkami pomocniczymi:
1) wykonywanie zadań związanych z wyborami do organów jednostek pomocniczych gminy,
2) prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatami diet dla sołtysów,
3) prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością samorządu mieszkańców.
4. Wykonywanie zadań związanych z wyborami i głosowaniami przeprowadzanymi w Gminie, w zakresie ustalonym z Sekretarzem Gminy oraz realizacja zadań związanych z wyborami ławników (zgodnie z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez sądy).