Referat Zamówień Publicznych

Urząd Gminy Stare Babice, ul. Rynek 32

pokój 34, 35 (II piętro)

tel.  22 730 80 34

e-mail:

zamówienia.publiczne@stare-babice.pl


Kierownik: Jacek Kłopotowski


Do zadań Referatu Zamówień Publicznych należy przygotowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, dotyczących dostaw, usług lub robót budowlanych na zasadach przewidzianych w ustawie prawo zamówień publicznych; współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz udzielanie dotacji na realizację zadań własnych gminy w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie; współpraca z jednostkami budżetowymi gminy przy realizacji dotowanych zadań.

1. W zakresie udzielania zamówień publicznych, do referatu należy przygotowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego  dotyczących dostaw, usług lub robót budowlanych według potrzeb zgłaszanych przez komórki organizacyjne urzędu gminy, jednostki budżetowe gminy w ramach planowanych w budżecie gminy środków finansowych,  zgodnie z zasadami i trybem określonym w ustawie  Prawo zamówień publicznych i aktach wykonawczych,  przy współpracy i udziale przedstawicieli tych komórek i jednostek, a w szczególności:

1) opracowanie regulaminów, procedur i zasad w zakresie udzielania zamówień publicznych w Urzędzie,

2) przygotowanie projektów zarządzeń Wójta w sprawie zamówień publicznych,

3) opracowanie dodatkowych wzorów dokumentów, w zakresie nieuregulowanym przepisami Prawa zamówień publicznych, których zastosowanie usprawni przebieg postępowań o zamówienie publiczne i udzielanie zamówień,

4) ustalanie właściwego, zgodnego z przepisami prawa, trybu udzielania zamówień publicznych,

5) przygotowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, projektów umów oraz innych dokumentów związanych z postępowaniami o udzielenie zamówienia publicznego przy współpracy merytorycznych komórek organizacyjnym urzędu i jednostek organizacyjnych gminy wnioskujących i realizujących planowane zamówienie,

6) przygotowanie dokumentów niezbędnych do prac Komisji Przetargowej, w tym organizacja techniczna posiedzeń komisji dotyczących wyboru wykonawców (wraz
z odpowiednią merytorycznie komórką organizacyjną Urzędu) w zakresie i według zasad określonych w przedmiotowych regulaminach,

7) analiza stosowanych procedur i wnioskowanie o wprowadzanie odpowiednich zmian,

8) zapewnienie terminowego opublikowania informacji i ogłoszeń związanych z udzielaniem zamówienia w miejscach wskazanych w ustawie,

9) współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych oraz Urzędem   Publikacji  Unii Europejskiej, przygotowywanie wystąpień do właściwych organów w zakresie wynikającym z przepisów prawa zamówień publicznych,

10) prowadzenie rejestru zamówień publicznych realizowanych przez Gminę,

11) sporządzanie wymaganej sprawozdawczości w zakresie realizacji Prawa zamówień publicznych, a także współpraca w tym zakresie z jednostkami budżetowymi,

12) kompletowanie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prowadzonych zamówień.

2. W zakresie współpracy z organizacjami  pozarządowymi, zlecanie i sprawowanie nadzoru  nad realizacją  zadań publicznych,  w zakresie  ustawowo określonej  strefy zadań publicznych będącymi zadaniami własnymi gminy wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Gminnego  programu współpracy z organizacjami pozarządowymi, Gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,  przeciwdziałania narkomanii oraz pomocy w rodzinie  zatwierdzonych przez Radę Gminy,  a w szczególności:

1) przeprowadzanie konkursów na wykonanie zadań   publicznych i zlecanie ich realizację,

2) bieżące nadzorowanie realizowanych przez organizacje pozarządowe zleconych zadań,

3) rozliczanie organizacji pozarządowych z otrzymanych od gminy dotacji,

4) współpraca z Referatem Komunikacji Społecznej w zakresie przeprowadzanych przez Referat    Zamówień Publicznych konkursów oraz ich realizacji przez organizacje pozarządowe jako zadania zlecone przez gminę

5) przygotowywanie projektu uchwały dotyczący współpracy z organizacjami pozarządowymi,

6) przygotowywanie sprawozdań z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi.

3. Współpraca z jednostkami budżetowymi przy realizacji planowanych w budżecie gminy  zadań z zakresu zadań własnych gminy np. organizacji wypoczynku dzieci szkolnych.

Wytworzył:
Anna Błażejewska
(2016-05-09)
Udostępnił:
Anna Błażejewska
(2016-05-09 16:31:37)
Ostatnio zmodyfikował:
Anna Błażejewska
(2019-07-01 13:53:49)