Referat Zamówień Publicznych
Urząd Gminy Stare Babice, ul. Rynek 32
pokój 34, 35 (II piętro)
tel. 22 730 80 34
e-mail:
zamówienia.publiczne@stare-babice.pl
Kierownik: Jacek Kłopotowski
Do zadań Referatu Zamówień Publicznych należy przygotowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, dotyczących dostaw, usług lub robót budowlanych na zasadach przewidzianych w ustawie prawo zamówień publicznych; współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz udzielanie dotacji na realizację zadań własnych gminy w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie; współpraca z jednostkami budżetowymi gminy przy realizacji dotowanych zadań.
1. W zakresie udzielania zamówień publicznych, do referatu należy przygotowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego dotyczących dostaw, usług lub robót budowlanych według potrzeb zgłaszanych przez komórki organizacyjne urzędu gminy, jednostki budżetowe gminy w ramach planowanych w budżecie gminy środków finansowych, zgodnie z zasadami i trybem określonym w ustawie Prawo zamówień publicznych i aktach wykonawczych, przy współpracy i udziale przedstawicieli tych komórek i jednostek, a w szczególności:
1) opracowanie regulaminów, procedur i zasad w zakresie udzielania zamówień publicznych w Urzędzie,
2) przygotowanie projektów zarządzeń Wójta w sprawie zamówień publicznych,
3) opracowanie dodatkowych wzorów dokumentów, w zakresie nieuregulowanym przepisami Prawa zamówień publicznych, których zastosowanie usprawni przebieg postępowań o zamówienie publiczne i udzielanie zamówień,
4) ustalanie właściwego, zgodnego z przepisami prawa, trybu udzielania zamówień publicznych,
5) przygotowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, projektów umów oraz innych dokumentów związanych z postępowaniami o udzielenie zamówienia publicznego przy współpracy merytorycznych komórek organizacyjnym urzędu i jednostek organizacyjnych gminy wnioskujących i realizujących planowane zamówienie,
6) przygotowanie dokumentów niezbędnych do prac Komisji Przetargowej, w tym organizacja techniczna posiedzeń komisji dotyczących wyboru wykonawców (wraz
z odpowiednią merytorycznie komórką organizacyjną Urzędu) w zakresie i według zasad określonych w przedmiotowych regulaminach,
7) analiza stosowanych procedur i wnioskowanie o wprowadzanie odpowiednich zmian,
8) zapewnienie terminowego opublikowania informacji i ogłoszeń związanych z udzielaniem zamówienia w miejscach wskazanych w ustawie,
9) współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych oraz Urzędem Publikacji Unii Europejskiej, przygotowywanie wystąpień do właściwych organów w zakresie wynikającym z przepisów prawa zamówień publicznych,
10) prowadzenie rejestru zamówień publicznych realizowanych przez Gminę,
11) sporządzanie wymaganej sprawozdawczości w zakresie realizacji Prawa zamówień publicznych, a także współpraca w tym zakresie z jednostkami budżetowymi,
12) kompletowanie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prowadzonych zamówień.
2. W zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi, zlecanie i sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań publicznych, w zakresie ustawowo określonej strefy zadań publicznych będącymi zadaniami własnymi gminy wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Gminnego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi, Gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania narkomanii oraz pomocy w rodzinie zatwierdzonych przez Radę Gminy, a w szczególności:
1) przeprowadzanie konkursów na wykonanie zadań publicznych i zlecanie ich realizację,
2) bieżące nadzorowanie realizowanych przez organizacje pozarządowe zleconych zadań,
3) rozliczanie organizacji pozarządowych z otrzymanych od gminy dotacji,
4) współpraca z Referatem Komunikacji Społecznej w zakresie przeprowadzanych przez Referat Zamówień Publicznych konkursów oraz ich realizacji przez organizacje pozarządowe jako zadania zlecone przez gminę
5) przygotowywanie projektu uchwały dotyczący współpracy z organizacjami pozarządowymi,
6) przygotowywanie sprawozdań z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi.
3. Współpraca z jednostkami budżetowymi przy realizacji planowanych w budżecie gminy zadań z zakresu zadań własnych gminy np. organizacji wypoczynku dzieci szkolnych.