Referat Podatków i Ewidencji Działalności Gospodarczej
Urząd Gminy Stare Babice, ul. Rynek 32
pokój 6, 7, 8, 9 (parter)
tel. 22 722 91 99, 22 730 80 60
e-mail:
wymiar-podatku@stare-babice.pl
podatki@stare-babice.pl
anna.michalska@stare-babice.pl
Kierownik: Anna Michalska
Do zadań Referatu Podatków i Ewidencji Działalności Gospodarczej należy prowadzenie wymiaru podatków, księgowości podatkowej i opłat lokalnych oraz ewidencji działalności gospodarczej, a w szczególności:
1. W zakresie zadań dotyczących podatków i opłat lokalnych :
1) planowanie dochodów z podatków i opłat lokalnych oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji,
2) dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości,
3) prowadzenie ewidencji podatników zgodnie z obowiązującymi przepisami i bieżąca aktualizacja,
4) przygotowywanie decyzji w sprawach podatkowych, wymiaru podatku i opłat lokalnych oraz dokonywanie ich korekty na podstawie zmian ewidencji gruntów i budynków w ciągu roku,
5) naliczanie podatku od środków transportu,
6) wydawanie decyzji dotyczących ulg i umorzeń zobowiązań podatkowych,
7) pobór podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie,
8) prowadzenie księgowości podatkowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
9) podejmowanie czynności egzekucyjnych w razie nieuregulowania w terminie należności stanowiących dochody budżetu gminy w zakresie podatków i opłat stanowiących dochód gminy,
10) sporządzanie obowiązujących sprawozdań z zakresu podatków i opłat,
11) wydawanie zaświadczeń dotyczących stanu majątkowego i dochodowości z gospodarstw oraz o niezaleganiu w zobowiązaniach,
12) nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy o opłacie skarbowej,
2. Prowadzenie zadań zleconych z zakresu administracji rządowej:
1) przyjmowanie, przesyłanie i niszczenie wniosków złożonych przez osoby fizyczne o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej wynikających
z ustawy o centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej i punkcie informacji dla przedsiębiorcy,
2) prowadzenie rozliczeń z tytułu zwrotu podatku akcyzowego producentom rolnym wynikających z ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
3) prowadzenie spraw i przygotowywanie dokumentów dotyczących wydawania zezwoleń na sprzedaż lub sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych, w tym prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wygaśnięcia, cofnięcia w/w zezwoleń i przygotowywanie decyzji administracyjnych,
4) naliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż lub sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych, wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
3. W zakresie obsługi kasowej urzędu:
1) prowadzenie kasy urzędu dla rozliczeń gotówkowych,
2) sporządzanie raportów kasowych,
3) prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania
4. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i Zarządzeń Wójta w sprawach dotyczących działania referatu.