Referat Podatków i Ewidencji Działalności Gospodarczej

Urząd Gminy Stare Babice, ul. Rynek 32

pokój 6, 7, 8, 9 (parter)

tel.  22 722 91 99, 22 730 80 60

e-mail:

wymiar-podatku@stare-babice.pl
podatki@stare-babice.pl
anna.michalska@stare-babice.pl


Kierownik: Anna Michalska

Do zadań Referatu Podatków i Ewidencji Działalności Gospodarczej  należy prowadzenie wymiaru podatków, księgowości podatkowej i opłat lokalnych oraz ewidencji działalności gospodarczej, a w szczególności:

1. W zakresie zadań dotyczących podatków i opłat lokalnych : 

1) planowanie dochodów z podatków i opłat lokalnych oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji, 

2) dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości, 

3) prowadzenie ewidencji podatników zgodnie z obowiązującymi przepisami i bieżąca aktualizacja, 

4) przygotowywanie decyzji w sprawach podatkowych, wymiaru podatku i opłat lokalnych oraz dokonywanie ich korekty na podstawie zmian ewidencji gruntów i budynków w ciągu roku, 

5) naliczanie podatku od środków transportu, 

6) wydawanie decyzji dotyczących ulg i umorzeń zobowiązań podatkowych,

7) pobór podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie, 

8) prowadzenie księgowości podatkowej zgodnie z obowiązującymi przepisami, 

9) podejmowanie czynności egzekucyjnych w razie nieuregulowania w terminie należności stanowiących dochody budżetu gminy w zakresie podatków i opłat stanowiących dochód gminy, 

10) sporządzanie obowiązujących sprawozdań z zakresu podatków i opłat, 

11) wydawanie zaświadczeń dotyczących stanu majątkowego i dochodowości z gospodarstw oraz o niezaleganiu w zobowiązaniach,

12) nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy o opłacie skarbowej, 

2. Prowadzenie zadań zleconych z zakresu administracji rządowej:

1) przyjmowanie, przesyłanie i niszczenie wniosków złożonych przez osoby fizyczne o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej wynikających
 z ustawy o centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej i punkcie informacji dla przedsiębiorcy,

2) prowadzenie rozliczeń z tytułu zwrotu podatku akcyzowego producentom rolnym wynikających z ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,

3) prowadzenie spraw i przygotowywanie dokumentów dotyczących wydawania zezwoleń na sprzedaż lub sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych, w tym prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wygaśnięcia, cofnięcia w/w zezwoleń i przygotowywanie decyzji administracyjnych,

4) naliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż lub sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych, wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

3. W zakresie obsługi kasowej urzędu:

1) prowadzenie kasy urzędu dla rozliczeń gotówkowych,

2) sporządzanie raportów kasowych,

3) prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania

4. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i Zarządzeń Wójta  w sprawach dotyczących działania referatu.

Wytworzył:
Anna Błażejewska
(2016-05-09)
Udostępnił:
Anna Błażejewska
(2016-05-09 15:47:13)
Ostatnio zmodyfikował:
Anna Błażejewska
(2019-07-01 13:52:01)