Zarządzenie Nr 196/05
z dnia 30 sierpnia 2005r.
w sprawie: wprowadzenia “Regulaminu naboru na wolne stanowiska pracy w Urzędzie Gminy Stare Babice”
Na podstawie art. 31, art. 33 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), w związku z art. 3a ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn.. zm.) zarządzam co następuje:
§ 1
Wprowadzam “Regulamin naboru na wolne stanowiska pracy w Urzędzie Gminy Stare Babice” w brzmieniu załącznika do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierzam sekretarzowi gminy.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt
Załącznik
do Zarządzenia Nr 196/05
Wójta Gminy Stare Babice
z dnia 30 sierpnia 2005r.
REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA
W URZĘDZIE GMINY STARE BABICE
Rozdział I
Postanowienia ogólne:
§ 1
- Celem regulaminu jest:
- ustalenie zasad naboru i zatrudniania pracowników samorządowych na podstawie umowy o pracę w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.
- zagwarantowanie równego dostępu do stanowisk pracy i weryfikacja kandydatów na pracowników w oparciu o kryterium fachowości
- Określone w regulaminie procedury naboru pracowników stworzy wizerunek Urzędu Gminy działającego w sposób profesjonalny i wykazującego dbałość o zatrudnianie kadry o odpowiednich kwalifikacjach.
- Pracownikiem samorządowym może być osoba spełniający wymagania określone w art. 3 ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowy (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1593 z późn. zm.)
- Stosowanie niniejszej procedury nie obejmuje:
- zatrudnienia pracownika na zastępstwo (dotyczy to zastępstw chorobowych, macierzyńskich),
- stanowisk obsadzanych w drodze wyboru (wójta), powołania (zastępcy wójta, sekretarza, skarbnika).
Rozdział II
Rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na stanowiska w Urzędzie Gminy
§ 2
- Decyzje o zatrudnieniu i rozpoczęciu procedury Konkursowej podejmuje Wójt Gminy.
- Podstawowymi desygnatami w zakresie planowania zatrudnienia w urzędzie są :
- planowane zmiany w strukturze organizacyjnej urzędu i związane z tym tworzenie nowych stanowisk pracy,
- zmiana przepisów prawnych nakładających na urząd nowe kompetencje i zadania,
- planowane fluktuacje (przejścia na emeryturę i inne)
- Potrzeby zatrudnienia mogą zgłaszać Wójtowi: Zastępca Wójta, Sekretarz, Skarbnik i kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu.
- Wniosek w sprawie zatrudnienia pracownika powinien zawierać:
- krótkie uzasadnienie zawierające przyczyny powstania wakatu lub utworzenia nowego stanowiska pracy,
- opis tego stanowiska,
- zakres czynności na wnioskowane stanowisko
- Opis stanowiska pracy, o którym mowa w pkt.4 lit b), zawiera:
- określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego te stanowiska,
- określenie wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które mogą je zajmować,
- określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,
- określenie odpowiedzialności,
- inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
- W przypadku nowotworzonych stanowisk, konieczna jest analiza skutków finansowych zwiększenia zatrudnienia. Zgłoszenie powinno zawierać opis zadań dla tego stanowiska, uzasadnienie potrzeby zatrudnienia oraz oszacowanie wymiaru czasu pracy.
- Informacja, o której mowa w pkt. 4, powinna być przekazana co najmniej z miesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej,. Informacja, o której mowa w pkt. 6 powinna być przekazana z co najmniej trzy miesięcznym wyprzedzeniem
- Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda Wójta Gminy powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.
Rozdział III
Procedury naboru na stanowiska kierownicze i urzędnicze
§ 3
- Procedurę naboru na wolne stanowisko pracy przeprowadza Komisję Konkursowa zwana dalej Komisją, powołana przez Wójta.
- W skład Komisji Konkursowej mogą wchodzić:
- Wójt lub inna osoba upoważniona przez Wójta,
- kierownik komórki organizacyjnej wnioskujący o zatrudnienie lub osoba przez niego upoważniona,
- sekretarz gminy
- kierownik Referatu Organizacji i Kadr, będący jednocześnie sekretarzem Komisji, lub osoba przez niego upoważniona
- Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru
Etapy naboru pracownika
§4
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko kierownicze lub urzędnicze.
- Składanie dokumentów .
- Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów.
- Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
- Rozmowa kwalifikacyjna
- Podjęcie decyzji o zatrudnieniu, bądź o niezatrudnieniu na dane stanowisko
- Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko.
- Ogłoszenie wyników naboru.
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko kierownicze i urzędnicze
§ 5
- Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy.
- Możliwe jest umieszczanie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach, m.in.:
- prasie, gazecie lokalnej
- biurach pośrednictwa pracy,
- urzędach pracy.
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:
- nazwę i adres Urzędu Gminy
- określenie stanowiska urzędniczego,
- określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska.
- wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
- wskazanie wymaganych dokumentów,
- określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
- Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń na co najmniej 14 dni kalendarzowych przed terminem rozpoczęcia przyjmowania ofert kandydatów.
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 6
- Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następujące przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych na kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku kierowniczym lub urzędniczym w Urzędzie Gminy.
- Na dokumenty aplikacyjne składają się:
- list motywacyjny,
- życiorys z opisem przebiegu dotychczasowej pracy zawodowej – curriculum vitae,
- kserokopie świadectw pracy,
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- referencje,
- oświadczenie o niekaralności
- Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych
§ 7
- Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze, Komisja analizuje nadesłane przez kandydatów dokumenty i dokonuje oceny formalnej ofert, odrzucając oferty nie spełniające ustalonych wymagań
- Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.
Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne
§ 8
- Po dokonaniu wstępnej selekcji złożonych ofert, umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
- Lista, o której mowa w pkt. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informacje publiczną w zakresie objętych wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
Rozmowa kwalifikacyjna
§ 9
- Z kandydatami spełniającymi wymagania formalne Komisja Konkursowa przeprowadza rozmowy kwalifikacyjne.
- Każdy członek Komisji Konkursowej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy
§ 10
- Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.
- Protokół zawiera w szczególności:
- określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
- informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
- uzasadnienie dokonanego wyboru.
3. Sporządzony protokół komisja przedkłada wójtowi do akceptacji
Informacja o wynikach naboru
§ 11
- Informacja o wynikach naboru upowszechnia się w BIP-ie i na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
- Informacja, o której mowa w pkt. 1, zawiera:
- nazwę i adres jednostki
- określenie stanowiska urzędniczego
- imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
- informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
- uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata lub uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze.
- W przypadku nie zatrudnienia żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze, procedurę naboru przeprowadza się ponownie.
Rozdział IV
Procedury naboru j na wolne stanowisko pomocnicze i obsługi urzędu
§ 12
- Nabór na wolne stanowisko obsługi jest otwarty
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko powinno zwierać:
- nazwę i adres Urzędu Gminy
- określenie stanowiska
- określenie wymagań związanych ze stanowiskiem,
- zakres głównych obowiązków
- wskazanie wymaganych dokumentów
- określenie terminu i miejsca składania ofert
- Termin składania ofert nie może być krótszy niż 14 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia
- Po wyznaczonym terminie dokonuje się wstępnej selekcji kandydatów spełniających wymagania formalne. Analizy dokumentów dokonuje Kierownik Referatu Organizacji i Kadr i sekretarz gminy.
- Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
- Decyzje o zatrudnieniu dokonuje wójt spośród kandydatów spełniających wymogi formalne, bez konieczności przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu (bądź o niezatrudnieniu) i podpisanie umowy o prace.
- Informacje o wyniku wyboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń Urzędu w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata.
Informacja zawiera:
- nazwę i adres Urzędu
- określenie stanowiska pracy
- imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
- W przypadku nie zatrudnienia żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze, procedurę naboru przeprowadza się ponownie.
Rozdział V
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
§ 13
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
- Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokóle, będą przechowywane. Zgodnie z instrukcją kancelaryjną, Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
-
Wszyscy uczestnicy postępowania naboru na stanowiska w urzędzie gminy są zawiadamiani o wyniku naboru.
(-) mgr inż. Krzysztof Turek
Zarządzenie Nr 225/05
Wójta Gminy Stare Babice
z dnia 22 grudnia 2005r.
w sprawie: zmiany Regulaminu naboru na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Gminy Stare Babice
Na podstawie art. 31, art. 33 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), w związku z art. 3a ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn.. zm.) zarządzam co następuje:
§1
Wprowadzam zmianę do „Regulaminu naboru na wolne stanowiska pracy w Urzędzie Gminy Stare Babice” zatwierdzonego Zarządzeniem Wójta Nr 196/05 z dnia 30 sierpnia 2005r. polegającą na dopisaniu w § 10 ust. 4 o następującym brzmieniu:
„4. Ostatecznego wyboru spośród wyłonionych przez Komisję kandydatów dokonuje Wójt Gminy. Przed wyborem może przeprowadzić z kandydatami rozmowę kwalifikacyjną.”
§2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt
(-) mgr inż. Krzysztof Turek