☰ Lewe Menu Prawe Menu ☰
Stare Babice
Herb Stare Babice
A A A A
A A+ A++

Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej (USC-17)

Wymagane dokumenty:

1.       Umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do Wójta Gminy Stare Babice.

2.       Kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu zamieszkałego przez osobę, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie (umowa najmu, akt notarialny, umowa o przydziale lokalu).

Opłaty:

Czynności postępowania nie podlegają opłatom o charakterze publicznoprawnym.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Gminy Stare Babice

Referat Ewidencji Ludności

ul. Rynek 21, 05-082 Stare Babice

pok. nr 34, 35, tel. 22 722 90 36

w godzinach: poniedziałek 8oo - 17oo, wtorek-czwartek 8oo -16oo, piątek 8oo - 12oo

W toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednie prowadzącemu postępowanie - Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Urzędu Gminy w Starych Babicach, pok. nr 34.

Termin i sposób załatwiania sprawy:

1.       Postępowanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.).

2.       Termin obligatoryjny do załatwienia sprawy - ok. 2 miesięcy.

3.       W wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać :

1)      decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,

2)      decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,

3)      decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania,

4)      decyzji administracyjnej zawieszającej postępowanie (wydania w sytuacji, gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ.

Jednostka odpowiedzialna:

Urząd Gminy Stare Babice

Referat Ewidencji Ludności

ul. Rynek 21, 05-082 Stare Babice

pok. nr 34, 35, tel. 22 722 90 36

Tryb odwoławczy:

Od decyzji wydanej przez organ I instancji - Wójta Gminy przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji - Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Wójta, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Odwołanie zwolnione jest z opłaty skarbowej

Ulgi:

brak

Dodatkowe informacje:

W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie.
W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Pruszkowie - Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie).
Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący) z którego ma nastąpić wymeldowanie.

Podstawa prawna:

1.       Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.).

2.       Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 ze zm.).

 

Wytworzył:
Jadwiga Sotomska
Udostępnił:
Wiesława Wojtachnio
(2003-06-23 17:40:55)
Ostatnio zmodyfikował:
Anna Błażejewska
(2016-02-05 08:45:16)
 
 
ilość odwiedzin: 8360906

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X