Ogłoszenie Komendanta Straży Gminnej Gminy Stare Babice o naborze na wolne stanowisko pracy Strażnika Straży Gminnej
Komendant Straży Gminnej Gminy Stare Babice
ogłasza nabór na wolne stanowiska pracy
Strażnika Straży Gminnej
Do głównych zadań Strażnika Straży Gminnej będzie należało wykonywanie zadań
w zakresie ochrony i porządku publicznego na terenie Gminy Stare Babice wynikające z art. 11 ustawy z dnia 29.08.1997 r. o strażach gminnych (miejskich) (Dz. U. 2016 r. poz. 706 ze zm.) oraz w wydanych na jej podstawie rozporządzeniach wykonawczych, a także aktach prawa miejscowego, a w szczególności:
- ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych;
- czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym;
- kontrola publicznego transportu zbiorowego - w zakresie określonym w art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. z 2015 r. poz. 1440, 1753, 1890 i 1893);
- współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń;
- zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia;
- ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej;
- współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych;
- doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób;
- informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi;
- konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
- nakładania grzywien w postępowaniu mandatowym za wykroczenia określone w trybie przewidzianym przepisami o postępowaniu w sprawach o wykroczenia;
- dokonywania czynności wyjaśniających, kierowania wniosków o ukaranie do sądu; oskarżania przed sądem i wnoszenia środków odwoławczych - w trybie i zakresie określonych w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia.
Wymagania konieczne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wykształcenie co najmniej średnie,
- ukończony kurs podstawowy dla strażników gminnych (miejskich),
- nieposzlakowana opinia,
- posiadanie co najmniej rocznego stażu pracy straży gminnej (miejskiej),
- sprawność pod względem fizycznym i psychicznym,
- znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office,
- ukończone 21 lat.
Wymagania pożądane:
- posiadanie doświadczenia w prowadzeniu czynności wyjaśniających wykroczenie,
- prawo jazdy kat. B,
- znajomość regulacji prawnych z zakresu:
- ustawy z dnia 29.08.1997 r. o strażach gminnych (miejskich) (Dz. U. 2016 r. poz. 706 ze zm.), a także w wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych,
- Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2017 r. poz. 1260),
- Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2017 r. poz. 519),
- dyspozycyjność, punktualność, rzetelność, odpowiedzialność, obowiązkowość, komunikatywność, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole.
Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
Stanowisko pracy mieści się w budynku biurowym zlokalizowanym w Starych Babicach przy ul. Rynek 21, posiadającym bezpieczne warunki pracy. Jest to budynek jednopiętrowy, przystosowany do przemieszczania się osób na wózkach inwalidzkich, W budynku znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych i nie występują bariery architektoniczne w dostępności do pomieszczeń biurowych. Na parterze i piętrze znajduje się w-c przystosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Stanowisko pracy mieści się w pomieszczeniu biurowym na pierwszym piętrze, dostosowanym do przemieszczania się na wózkach inwalidzkich. Stanowisko pracy związane jest z przemieszczaniem się po terenie gminy oraz pracą wewnątrz budynku, obsługą komputera oraz urządzeń biurowych. Na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnoprawnych w jednostce:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Straży Gminnej Gminy Stare Babice, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, jest niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- list motywacyjny – własnoręcznie podpisany,
- życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej (Curriculum Vitae), własnoręcznie podpisany,
- kopia dowodu osobistego (potwierdzenie obywatelstwa i danych osobowych),
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
- zaświadczenie o ukończeniu kursu podstawowego dla strażników gminnych (miejskich),
- kopie świadectw pracy oraz innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku kontynuacji zatrudnienia),
- oświadczenie o posiadanym obywatelstwie,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- inne dokumenty np.: referencje potwierdzające kwalifikacje i umiejętności,
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb tej rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922).
Osoby zainteresowane prosimy o składanie kompletu dokumentów
w terminie do 22 marca 2018 r.
do Straży Gminnej Gminy Stare Babice
Sekretariatu (pok. 45)
Lub przesłać pocztą na adres:
Straży Gminnej Gminy Stare Babice, 05-082 Stare Babice, ul. Rynek 21
z dopiskiem na kopercie: „Nabór na Strażnika Straży Gminnej”
(Decyduje data wpływu)
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu powyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.stare-babice.waw.pl), na tablicy informacyjnej w siedzibie Straży Gminnej oraz Urzędzie Gminy Stare Babice.
Uwaga:
Zgodnie z treścią art. 24 ust 1. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) informuję, że Straż Gminna Gminy Stare Babice jest administratorem danych osobowych ubiegających się o zatrudnienie w Straży Gminnej. Dane osobowe w zakresie określonym w art. 221 kodeksu pracy będą przetwarzane w celu związanym z procesem niniejszej rekrutacji.
Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
Leszek Grabowski
Komendant Straży Gminnej
Stare Babice, dn. 01.03.2018 r.