☰ Lewe Menu Prawe Menu ☰
Stare Babice
Herb Stare Babice
A A A A
A A+ A++

Referat Gospodarki Komunalnej i Administracyjno-Gospodarczy

Urząd Gminy Stare Babice, ul. Rynek 32

pokój 1, 2 (parter)

tel.  22 722 95 35, 22 730 80 02

22 730 80 01 - zgłaszanie awarii oświetlenia

e-mail:

rgk@stare-babice.pl


Kierownik: Marcin Klimek

 

Do zadań Referatu   Gospodarki Komunalnej należą sprawy z zakresu  zarządzania mieniem gminnym: infrastrukturą techniczną, drogami gminnymi, oświetleniem ulicznym, gospodarką mieszkaniową¸  a w szczególności:

1) w zakresie gospodarki komunalnej do zadań referatu należy:

a) nadzorowanie nad eksploatacją budynków komunalnych oraz mieszkaniowego zasobu gminy,

b) w zakresie zarządzania budynkami stanowiącymi własność gminy:

- prowadzenie rozliczeń z dostawcami gazu, energii elektrycznej, wody,

- dokonywanie przeglądu stanu i wyposażenia technicznego budynków oraz planowanie  zakresu prac remontowych potrzebnych do wykonania

c) sprawowanie zarządu nad budynkami, budowlami i urządzeniami infrastruktury technicznej i elektronicznej stanowiącymi własność Gminy i nie przekazanymi w zarząd innym jednostkom organizacyjnym (m.in. prowadzenie bieżących remontów ujętych w budżecie gminy, w tym przygotowanie umów, nadzorowanie nad ich realizacją, uczestniczenie w odbiorze wykonanych robót);

d) prowadzeniem książek gminnych obiektów budowlanych,

e) współdziałanie w zaopatrzeniu gminy w niezbędne dostawy gazu, wody i energii elektrycznej,

f) prowadzenie spraw grobownictwa wojennego wynikających z przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych,

g) utrzymanie grobów wojennych i cmentarza wojennego (prowadzone przez gminę jako zadanie zlecone przez Wojewodę Mazowieckiego) oraz sprawowanie opieki nad miejscami pamięci narodowej, w tym zakresie współdziałanie z organizacjami społecznymi, młodzieżą i zainteresowanymi jednostkami,

h) utrzymanie zieleni komunalnej i gminnych placów zabaw,

2) w zakresie gospodarki mieszkaniowej należy:

a) prowadzenie całokształtu spraw wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego  – dotyczących przydziału lokali

b) prowadzenie spraw dotyczących realizacji wyroków sądowych i ostatecznych decyzji administracyjnych oraz postępowania egzekucyjnego,

c) naliczanie wysokości stawek czynszu zgodnie z obowiązującymi przepisami.

3) w zakresie  utrzymania i  zarządzania drogami gminnymi należy:

a) przygotowywania opinii w sprawie przebiegu dróg powiatowych,

b) przygotowywania projektów uchwał Rady o zaliczeniu dróg do kategorii dróg gminnych oraz pozbawienia ich tej kategorii,

c) opracowywania projektów planów finansowania remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,

d) utrzymania nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,

e) uzgadniania dokumentacji, koncepcji i studiów z zakresu dróg gminnych i komunikacji,

f) realizacji zadań w zakresie inżynierii ruchu poprzez:

-   wykonywanie zadań związanych z zarządzaniem ruchem na drogach wewnętrznych, których zarządcą jest Wójt,

-   zlecanie wykonania zadań technicznych polegających na umieszczeniu i utrzymaniu znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu,

-   opiniowanie stałych projektów organizacji ruchu na drogach publicznych gminnych,

-   opiniowanie projektów organizacji ruchu na czas zajęcia pasa drogowego na drogach publicznych gminnych,

g) wnioskowania oznakowania dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych,

h) koordynacji robót w pasie drogowym w zakresie zajęcia pasa drogowego na cele nie związane  z gospodarką drogową,

i) wydawania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobierania opłat i kar pieniężnych,

j) prowadzenia ewidencji dróg gminnych  (prowadzenie książki obiektu budowlanego i metryki dla wszystkich dróg- ulic) oraz udostępniania ich na żądanie uprawnionym organom,

k) przeprowadzania okresowych kontroli stanu dróg ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego,

l) sporządzania informacji o drogach gminnych

m) zlecania wykonywania robót utrzymaniowych, robót interwencyjnych i zabezpieczających,

n) zlecania nadzoru technicznego nad robotami drogowymi,

o) zlecania okresowych pomiarów ruchu drogowego,

p) uzgadniania przejazdu drogami gminnymi pojazdów o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających dopuszczalne wielkości,

q) zlecania utrzymania czystości i porządku na drogach gminnych oraz  przystanków i wiat przystankowych komunikacji publicznej

r) zlecania zimowego utrzymania dróg gminnych i ciągów pieszych przyległych do działek gminnych,

4) zlecanie umieszczania i utrzymywania w należytym stanie tabliczek z nazwami ulic i placów;

5) organizowanie przewozów regularnych wykonywanych w ramach lokalnego transportu zbiorowego w granicach administracyjnych Gminy, współpraca  z podmiotami wykonującymi  usługi przewozu osób. 

6) uzgadnianie wykonywania przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych na liniach komunikacyjnych na obszarze powiatu w zakresie przebiegającym przez obszar gminy;

7) planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie Gminy;

8) finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg, znajdujących się na terenie Gminy w zakresie:

a) współpracy z Zakładem Energetycznym przy uzyskiwaniu technicznych warunków przyłączenia urządzeń elektrycznych,

b) przygotowywania umów na dostawę energii,

c) prowadzenia uzgodnień w zakresie prawidłowego funkcjonowania urządzeń elektroenergetycznych,

d) rozliczania miesięcznego zużycia energii elektrycznej dla potrzeb oświetlenia drogowego,

e) organizacji i nadzoru nad eksploatacją i remontami urządzeń i linii oświetlenia drogowego,

f) zlecania nadzoru technicznego nad prowadzonymi robotami;

9) Prowadzenie zadań administracyjnych związanych z  eksploatacją budynków Urzędu Gminy zlokalizowanych przy ul. Rynek 32 i ul. Rynek 21 w Starych Babicach oraz eksploatacją pojazdów służbowych, a w szczególności:

a) utrzymanie stanu technicznego mienia gminnego w stanie niepogorszonym zgodnie z jego przeznaczeniem  oraz zapewnienie ochrony mienia gminnego,

b) utrzymaniu porządku i czystości wewnątrz budynków Urzędu Gminy przy ul. Rynek 32 i ul. Rynek 21 w Starych Babicach oraz  w najbliższym ich  otoczeniu,

c) prowadzenie gospodarki zaopatrzeniowej w zakresie zakupu artykułów higienicznych i środków czystości, mebli i sprzętu do wyposażenia pomieszczeń Urzędu Gminy zlokalizowanych  przy ul. Rynek 32 i ul. Rynek 21 oraz narzędzi niezbędnych do realizacji wielobranżowych prac konserwacyjnych i porządkowych w obiektach,

d) prowadzenie spraw związanych z bieżącą eksploatacją i administracją budynków Urzędu Gminy,

e) prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem i eksploatacją pojazdów służbowych będących na stanie urzędu gminy oraz prowadzenie ewidencji kart drogowych  użytkowników  pojazdów służbowych i nadzorowanie rozliczanych kart drogowych.

Wytworzył:
Anna Błażejewska
(2016-05-13)
Udostępnił:
Anna Błażejewska
(2016-05-13 12:12:00)
Ostatnio zmodyfikował:
Anna Błażejewska
(2019-09-18 09:55:34)
 
 
ilość odwiedzin: 8360833

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X