Referat Gospodarki Komunalnej i Administracyjno-Gospodarczy
Urząd Gminy Stare Babice, ul. Rynek 32
pokój 1, 2 (parter)
tel. 22 722 95 35, 22 730 80 02
22 730 80 01 - zgłaszanie awarii oświetlenia
e-mail:
Kierownik: Marcin Klimek
Do zadań Referatu Gospodarki Komunalnej należą sprawy z zakresu zarządzania mieniem gminnym: infrastrukturą techniczną, drogami gminnymi, oświetleniem ulicznym, gospodarką mieszkaniową¸ a w szczególności:
1) w zakresie gospodarki komunalnej do zadań referatu należy:
a) nadzorowanie nad eksploatacją budynków komunalnych oraz mieszkaniowego zasobu gminy,
b) w zakresie zarządzania budynkami stanowiącymi własność gminy:
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami gazu, energii elektrycznej, wody,
- dokonywanie przeglądu stanu i wyposażenia technicznego budynków oraz planowanie zakresu prac remontowych potrzebnych do wykonania
c) sprawowanie zarządu nad budynkami, budowlami i urządzeniami infrastruktury technicznej i elektronicznej stanowiącymi własność Gminy i nie przekazanymi w zarząd innym jednostkom organizacyjnym (m.in. prowadzenie bieżących remontów ujętych w budżecie gminy, w tym przygotowanie umów, nadzorowanie nad ich realizacją, uczestniczenie w odbiorze wykonanych robót);
d) prowadzeniem książek gminnych obiektów budowlanych,
e) współdziałanie w zaopatrzeniu gminy w niezbędne dostawy gazu, wody i energii elektrycznej,
f) prowadzenie spraw grobownictwa wojennego wynikających z przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
g) utrzymanie grobów wojennych i cmentarza wojennego (prowadzone przez gminę jako zadanie zlecone przez Wojewodę Mazowieckiego) oraz sprawowanie opieki nad miejscami pamięci narodowej, w tym zakresie współdziałanie z organizacjami społecznymi, młodzieżą i zainteresowanymi jednostkami,
h) utrzymanie zieleni komunalnej i gminnych placów zabaw,
2) w zakresie gospodarki mieszkaniowej należy:
a) prowadzenie całokształtu spraw wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego – dotyczących przydziału lokali
b) prowadzenie spraw dotyczących realizacji wyroków sądowych i ostatecznych decyzji administracyjnych oraz postępowania egzekucyjnego,
c) naliczanie wysokości stawek czynszu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3) w zakresie utrzymania i zarządzania drogami gminnymi należy:
a) przygotowywania opinii w sprawie przebiegu dróg powiatowych,
b) przygotowywania projektów uchwał Rady o zaliczeniu dróg do kategorii dróg gminnych oraz pozbawienia ich tej kategorii,
c) opracowywania projektów planów finansowania remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,
d) utrzymania nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
e) uzgadniania dokumentacji, koncepcji i studiów z zakresu dróg gminnych i komunikacji,
f) realizacji zadań w zakresie inżynierii ruchu poprzez:
- wykonywanie zadań związanych z zarządzaniem ruchem na drogach wewnętrznych, których zarządcą jest Wójt,
- zlecanie wykonania zadań technicznych polegających na umieszczeniu i utrzymaniu znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- opiniowanie stałych projektów organizacji ruchu na drogach publicznych gminnych,
- opiniowanie projektów organizacji ruchu na czas zajęcia pasa drogowego na drogach publicznych gminnych,
g) wnioskowania oznakowania dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych,
h) koordynacji robót w pasie drogowym w zakresie zajęcia pasa drogowego na cele nie związane z gospodarką drogową,
i) wydawania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobierania opłat i kar pieniężnych,
j) prowadzenia ewidencji dróg gminnych (prowadzenie książki obiektu budowlanego i metryki dla wszystkich dróg- ulic) oraz udostępniania ich na żądanie uprawnionym organom,
k) przeprowadzania okresowych kontroli stanu dróg ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego,
l) sporządzania informacji o drogach gminnych
m) zlecania wykonywania robót utrzymaniowych, robót interwencyjnych i zabezpieczających,
n) zlecania nadzoru technicznego nad robotami drogowymi,
o) zlecania okresowych pomiarów ruchu drogowego,
p) uzgadniania przejazdu drogami gminnymi pojazdów o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających dopuszczalne wielkości,
q) zlecania utrzymania czystości i porządku na drogach gminnych oraz przystanków i wiat przystankowych komunikacji publicznej
r) zlecania zimowego utrzymania dróg gminnych i ciągów pieszych przyległych do działek gminnych,
4) zlecanie umieszczania i utrzymywania w należytym stanie tabliczek z nazwami ulic i placów;
5) organizowanie przewozów regularnych wykonywanych w ramach lokalnego transportu zbiorowego w granicach administracyjnych Gminy, współpraca z podmiotami wykonującymi usługi przewozu osób.
6) uzgadnianie wykonywania przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych na liniach komunikacyjnych na obszarze powiatu w zakresie przebiegającym przez obszar gminy;
7) planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie Gminy;
8) finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg, znajdujących się na terenie Gminy w zakresie:
a) współpracy z Zakładem Energetycznym przy uzyskiwaniu technicznych warunków przyłączenia urządzeń elektrycznych,
b) przygotowywania umów na dostawę energii,
c) prowadzenia uzgodnień w zakresie prawidłowego funkcjonowania urządzeń elektroenergetycznych,
d) rozliczania miesięcznego zużycia energii elektrycznej dla potrzeb oświetlenia drogowego,
e) organizacji i nadzoru nad eksploatacją i remontami urządzeń i linii oświetlenia drogowego,
f) zlecania nadzoru technicznego nad prowadzonymi robotami;
9) Prowadzenie zadań administracyjnych związanych z eksploatacją budynków Urzędu Gminy zlokalizowanych przy ul. Rynek 32 i ul. Rynek 21 w Starych Babicach oraz eksploatacją pojazdów służbowych, a w szczególności:
a) utrzymanie stanu technicznego mienia gminnego w stanie niepogorszonym zgodnie z jego przeznaczeniem oraz zapewnienie ochrony mienia gminnego,
b) utrzymaniu porządku i czystości wewnątrz budynków Urzędu Gminy przy ul. Rynek 32 i ul. Rynek 21 w Starych Babicach oraz w najbliższym ich otoczeniu,
c) prowadzenie gospodarki zaopatrzeniowej w zakresie zakupu artykułów higienicznych i środków czystości, mebli i sprzętu do wyposażenia pomieszczeń Urzędu Gminy zlokalizowanych przy ul. Rynek 32 i ul. Rynek 21 oraz narzędzi niezbędnych do realizacji wielobranżowych prac konserwacyjnych i porządkowych w obiektach,
d) prowadzenie spraw związanych z bieżącą eksploatacją i administracją budynków Urzędu Gminy,
e) prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem i eksploatacją pojazdów służbowych będących na stanie urzędu gminy oraz prowadzenie ewidencji kart drogowych użytkowników pojazdów służbowych i nadzorowanie rozliczanych kart drogowych.