Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
Urząd Gminy Stare Babice, ul. Rynek 32
pokój 26, 27, 32, 33 (II piętro)
tel. 22 722 91 39, 22 730 80 26
e-mail:
Kierownik: Agnieszka Senterkiewicz
po. Kierownika Agnieszka Trojanowska
Do zadań i kompetencji Referatu Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy prowadzenie spraw z zakresu geodezji, gospodarki nieruchomościami, a w szczególności:
1. W zakresie geodezji:
1) przygotowanie materiałów w sprawie nazewnictwa ulic i placów,
2) nadawanie numeracji porządkowej budynków,
3) ustalanie potrzeb i zlecanie opracowań geodezyjnych i kartograficznych,
4) prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości,
2. W zakresie gospodarki nieruchomościami
2.1. Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego na cele zabudowy, a w szczególności:
1) przygotowanie i wydawanie decyzji administracyjnych związanych z dokonywaniem podziałów nieruchomości,
2) przygotowanie, przeprowadzanie scaleń i podziałów nieruchomości,
3) przygotowanie dla utworzonych zasobów gruntów komunalnych i gruntów scalanych opracowań geodezyjnych i planistycznych,
4) ustalanie odszkodowań za przejmowane grunty pod drogi gminne,
5) ustalanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku podziału nieruchomości, scalania i podziału nieruchomości oraz opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości na skutek wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej,
6) regulacja stanu prawnego nieruchomości będących własnością gminy oraz we władaniu gminy,
7) komunalizacja mienia.
2.2. Gospodarka gruntami komunalnymi:
1) tworzenie zasobu gruntów i nadzór nad jego gospodarowaniem,
2) przygotowywanie uchwał w sprawie nabywania nieruchomości i prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości na rzecz Gminy,
3) przygotowanie uchwał w sprawie sprzedaży lub przekazania w użytkowanie wieczyste gruntów komunalnych,
4) prowadzenie spraw dotyczących nieruchomości stanowiących mienie Gminy, związanych ze sprzedażą, oddaniem w użytkowanie wieczyste, zbyciem prawa użytkowania wieczystego, dzierżawą, użytkowaniem, zarządem trwałym, najmem, użyczeniem,
5) zarządzanie gruntami, które nie zostały oddane w zarząd, użytkowanie lub użytkowanie wieczyste,
6) dokonywanie zamiany gruntów,
7) organizowanie przetargów jako formy zbycia gruntów komunalnych,
8) udzielanie zezwoleń na zbycie nabytej nieruchomości przed upływem 5 lat od dnia zawarcia umowy o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste
9) przygotowanie decyzji o rozwiązaniu umowy o użytkowanie wieczyste i zarządzanie odebrania gruntów stosownie do ds. 240 kodeksu cywilnego,
10) przygotowanie i wydawanie decyzji w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
11) przygotowanie i wydawanie decyzji o ustanowieniu trwałego zarządu
12) przyjmowanie zgłoszeń roszczeń o odszkodowanie osób, którym przysługiwało ograniczone prawo rzeczowe na nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste,
13) ustanawianie zakresu i warunków oddania gruntów w użytkowanie wieczyste,
14) orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania wieczystego, użytkowania i zarządu,
15) ustalanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste, użytkowanie i zarząd, w tym udzielanie bonifikat wynikających z ds. 74 ustawy o gospodarce nieruchomościami
16) dokonywanie aktualizacji stawki procentowej i opłat rocznych przy trwałej zmianie sposobu wykorzystania z nieruchomości oddanej w użytkowanie wieczyste lub trwały zarząd,
17) naliczanie i aktualizacja opłat rocznych w związku ze zmianą wartości nieruchomości
3. Zawieranie umów na umieszczenie inwestycji liniowych w celu realizacji modernizacji, naprawy, konserwacji i eksploatacji poziemnych inwestycji liniowych wraz z urządzeniami towarzyszącymi w gruntach stanowiących własność gminy.
4. Wydawanie, na podstawie wniosków, zaświadczeń o pracy w gospodarstwie rolnym.