☰ Lewe Menu Prawe Menu ☰
Stare Babice
Herb Stare Babice
A A A A
A A+ A++

Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Urząd Gminy Stare Babice, ul. Rynek 32

pokój 26, 27, 32, 33 (II piętro)

tel.  22 722 91 39, 22 730 80 26

e-mail:

geodezja@stare-babice.pl


Kierownik: Agnieszka Senterkiewicz

po. Kierownika Agnieszka Trojanowska

Do zadań i kompetencji Referatu Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy prowadzenie spraw z zakresu  geodezji, gospodarki nieruchomościami, a w szczególności:

 

1. W zakresie geodezji:

1) przygotowanie materiałów w sprawie nazewnictwa ulic i placów,

2) nadawanie numeracji porządkowej budynków,

3) ustalanie potrzeb i zlecanie opracowań geodezyjnych i kartograficznych,

4) prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości,

2. W zakresie gospodarki nieruchomościami

2.1. Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego na cele zabudowy, a w szczególności:

1) przygotowanie i wydawanie decyzji administracyjnych  związanych z dokonywaniem  podziałów nieruchomości,

2) przygotowanie, przeprowadzanie scaleń i podziałów nieruchomości,

3) przygotowanie dla utworzonych zasobów gruntów komunalnych i gruntów scalanych opracowań geodezyjnych i planistycznych,

4) ustalanie odszkodowań za przejmowane grunty pod drogi gminne,

5) ustalanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku podziału nieruchomości, scalania i podziału nieruchomości oraz opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości na skutek wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej,

6) regulacja stanu prawnego nieruchomości będących własnością gminy oraz  we władaniu gminy, 

7) komunalizacja mienia.

2.2. Gospodarka gruntami komunalnymi:

1) tworzenie zasobu gruntów i nadzór nad jego gospodarowaniem,

2) przygotowywanie uchwał w sprawie nabywania nieruchomości i prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości na rzecz Gminy,

3) przygotowanie uchwał w sprawie sprzedaży lub przekazania w użytkowanie wieczyste gruntów komunalnych,

4) prowadzenie spraw dotyczących nieruchomości stanowiących mienie Gminy, związanych ze sprzedażą, oddaniem w użytkowanie wieczyste, zbyciem prawa użytkowania wieczystego, dzierżawą, użytkowaniem, zarządem trwałym, najmem, użyczeniem,

5) zarządzanie gruntami, które nie zostały oddane w zarząd, użytkowanie lub użytkowanie wieczyste,

6) dokonywanie zamiany gruntów,

7) organizowanie przetargów jako formy zbycia gruntów komunalnych,

8) udzielanie zezwoleń na zbycie nabytej nieruchomości przed upływem 5 lat od dnia zawarcia umowy o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste

9) przygotowanie  decyzji o rozwiązaniu umowy o użytkowanie wieczyste i zarządzanie odebrania gruntów stosownie do ds. 240 kodeksu cywilnego,

10) przygotowanie i wydawanie decyzji w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,

11) przygotowanie i wydawanie decyzji o ustanowieniu trwałego zarządu

12) przyjmowanie zgłoszeń roszczeń o odszkodowanie osób, którym przysługiwało ograniczone prawo rzeczowe na nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste,

13) ustanawianie zakresu i warunków oddania gruntów w użytkowanie wieczyste,

14) orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania wieczystego, użytkowania i zarządu,

15) ustalanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste, użytkowanie i zarząd, w tym udzielanie bonifikat wynikających z ds. 74 ustawy o gospodarce nieruchomościami

16) dokonywanie aktualizacji stawki procentowej i   opłat rocznych przy trwałej zmianie sposobu wykorzystania z nieruchomości oddanej w użytkowanie wieczyste lub trwały zarząd,

17) naliczanie i aktualizacja  opłat rocznych w związku ze zmianą wartości nieruchomości 

3. Zawieranie umów na umieszczenie inwestycji liniowych w celu realizacji modernizacji, naprawy, konserwacji i eksploatacji poziemnych inwestycji liniowych wraz z urządzeniami towarzyszącymi w gruntach  stanowiących własność gminy.

4. Wydawanie, na podstawie wniosków, zaświadczeń o pracy w gospodarstwie rolnym.

Wytworzył:
Anna Błażejewska
(2016-05-09)
Udostępnił:
Anna Błażejewska
(2016-05-09 16:20:51)
Ostatnio zmodyfikował:
Anna Błażejewska
(2019-07-01 13:52:44)
 
 
ilość odwiedzin: 8360825

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X