☰ Lewe Menu Prawe Menu ☰
Stare Babice
Herb Stare Babice
A A A A
A A+ A++

Referat Planowania Przestrzennego

Urząd Gminy Stare Babice, ul. Rynek 32

pokój 3 i 4 (parter)

tel.  22 722 90 04, 22 730 80 03

e-mail:

d.siembida@stare-babice.pl


po. Kierownika: Damian Siembida

Do Referatu Planowania Przestrzennego należą sprawy związane z planowaniem przestrzennym zagospodarowania gminy, a w szczególności:

1) przygotowywanie projektów uchwał o przystąpieniu do sporządzenia studium  uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz analiz je poprzedzających,

2) prowadzenie procedury sporządzania i zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy  i jego zmiany,

3) przygotowywanie projektów uchwał o przystąpieniu do sporządzenia planów miejscowych oraz analiz je poprzedzających,

4) prowadzenie procedury sporządzenia i zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i nadzorowanie przy sporządzania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

5) udostępnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studium gminy do publicznego wglądu oraz popularyzacja jego treści,

6) uzgadnianie projektu planów miejscowego z zainteresowanymi organami administracji państwowej i oraz innymi instytucjami,

7) dokonywanie okresowej oceny skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym, wynikających z realizacji planów miejscowych i oceny potrzeb ich aktualizacji oraz tworzenia na bieżąco bazy danych i informacji dotyczących planów,

8) prowadzenie rejestru planów miejscowych, gromadzenie materiałów z nimi związanych i przechowywanie ich oryginałów, w tym również uchwalonych i nieobowiązujących,

9) przygotowywanie i wydawanie: zaświadczeń - informacji o terenie,  wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

10) przygotowywanie i wydawanie: zaświadczeń -  informacji o terenie, wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy,

11) przechowywanie dokumentów planistycznych,

12) ustalanie opłat (rent) planistycznych zbywanych nieruchomości związanych ze wzrostem ich wartości spowodowanym zmianą przeznaczenia gruntów wynikającą z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

13) opiniowanie projektów podziałów geodezyjnych gruntów w zakresie zgodności z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami, współpraca z Referatem Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami i sądami powszechnymi,

14) przestrzeganie stosowania procedur zamówień publicznych przy opracowaniu projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studium gminy,  merytoryczna współpraca z Referatem Zamówień Publicznych (w tym uczestnictwo w prowadzeniu konkursów architektonicznych),

15) wykonywanie czynności organizacyjnych dotyczących powołania gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej oraz przygotowanie projektu regulaminu określającego organizacje i tryb jej działania,

16) współpraca ze Starostą oraz Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego dotyczącą spraw bieżących oraz udostępnianie informacji i dokumentów archiwalnych.

17) wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonej zmiany  sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, wynikające z art. 71 ustawy  prawo budowlane,

18) realizowanie programu ochrony zabytków,

19) przyjmowanie od właścicieli nieruchomości  lub użytkowników wieczystych wniosków o przeprowadzenie scalenia i podziałów nieruchomości, jako czynności poprzedzające  wszczęcie postępowania do podjęcia uchwały o przystąpieniu lub odmowie przystąpienia do  scalania i podziału nieruchomości oraz przeprowadza analizę okoliczności uzasadniających dokonanie scalenia i podziału nieruchomości pod względem przeznaczenia i warunków zagospodarowania terenu, ustalonych w planie miejscowym,

20) wydawanie zaświadczeń o zgodności z ustaleniami obowiązującego  miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wybudowanych obiektów budowlanych zgodnie z art.49 prawa budowlanego,

21) wydawanie zaświadczenia o klauzuli  ostateczności  wydanych przez Wójta Gminy decyzji o pozwoleniu na budowę,

22) udzielanie odpowiedzi na zapytanie dewelopera dotyczące „Prospektu informacyjnego” przygotowywanego przez dewelopera na podstawie ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego,

23) wydawanie zaświadczeń o zgodności z ustaleniami obowiązującego  miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego planowanych obiektów budowlanych w zakresie działalności koncesjonowanej przez Marszałka Województwa,

24) udzielanie odpowiedzi na zapytania dotyczące miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium  uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, wynikających ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego,

25) przygotowywanie odpowiedzi na skargi dotyczące ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego,

26) prowadzenie archiwum dokumentów urzędowych dotyczących gminy z planowania przestrzennego.

 

Wytworzył:
Anna Błażejewska
(2016-05-09)
Udostępnił:
Anna Błażejewska
(2016-05-09 16:14:36)
Ostatnio zmodyfikował:
Anna Błażejewska
(2019-07-01 13:52:34)
 
 
ilość odwiedzin: 8360824

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X