26/14 Rozstrzygnięcie przetargu Konserwacja oświetlenia ulicznego na terenie gminy Stare Babice w 2015 r
Stare Babice, dnia 12 listopada 2014 r.
RZP.271.41.2014
WYKONAWCY
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia p.n. „Konserwacja oświetlenia ulicznego na terenie gminy Stare Babice w 2015 r.”
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
O WYKONAWCACH, KTÓRZY ZŁOŻYLI OFERTY
O WYKONAWCACH WYKLUCZONYCH Z POSTĘPOWANIA
I WYKONAWCACH, KTÓRYCH OFERTY ZOSTAŁY ODRZUCONE
Gmina Stare Babice, działając w trybie art. 92 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), zawiadamia o dokonaniu następujących czynności w przedmiotowym postępowaniu:
- Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej
W wyniku przeprowadzenia czynności związanych z badaniem i oceną złożonych ofert Zamawiający dokonał oceny ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej na podstawie kryteriów opisanych w SIWZ.
Za najkorzystniejszą została uznana oferta nr 2 tj. oferta złożona przez BUDWEX Mieczysław Wasilewski z siedzibą w Truskawiu (05-080) przy ul. 3 Maja 89, której cena w poszczególnych elementach wynosi:
- Cena jednostkowa za konserwację jednego punktu świetlnego (prace wskazane w pkt. 4.1. SIWZ obliczone dla jednego punktu świetlnego) 2,80 zł brutto
- Elementy zlecane przez Zamawiającego podlegającemu wynagrodzeniu kosztorysowemu, które obejmuje wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w pkt. 4.2 SIWZ:
C2 – stawka roboczogodziny 6 zł netto
C3 – wskaźnik zysku 3 %
C4 – wskaźnik kosztów ogólnych 25 %
C5 – wskaźnik kosztów zakupu 0 %
Oferta uzyskała 100 pkt.
- Informacja o złożonych ofertach wraz z punktacją przyznaną ofertom.
W przedmiotowym postępowaniu do Zamawiającego wpłynęły 2 oferty:
- Oferta nr 1 – oferta złożona przez SerwisDrogowy.pl Sp. z o.o. z siedzibą w m. Suchy Las (62-002) przy ul. Stefańskiego 2, której cena w poszczególnych elementach wynosi:
Cena jednostkowa za konserwację jednego punktu świetlnego (prace wskazane w pkt. 4.1. SIWZ obliczone dla jednego punktu świetlnego) 2,29 zł brutto
Elementy zlecane przez Zamawiającego podlegającemu wynagrodzeniu kosztorysowemu, które obejmuje wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w pkt. 4.2 SIWZ:
C2 – stawka roboczogodziny 6 zł netto
C3 – wskaźnik zysku 4 %
C4 – wskaźnik kosztów ogólnych 35 %
C5 – wskaźnik kosztów zakupu 0 %
Wykonawca został wykluczony z udziału w postępowaniu
- Oferta nr 2 – przez BUDWEX Mieczysław Wasilewski z siedzibą w Truskawiu (05-080) przy ul. 3 Maja 89, której cena w poszczególnych elementach wynosi:
Cena jednostkowa za konserwację jednego punktu świetlnego (prace wskazane w pkt. 4.1. SIWZ obliczone dla jednego punktu świetlnego) 2,80 zł brutto
Elementy zlecane przez Zamawiającego podlegającemu wynagrodzeniu kosztorysowemu, które obejmuje wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w pkt. 4.2 SIWZ:
C2 – stawka roboczogodziny 6 zł netto
C3 – wskaźnik zysku 3 %
C4 – wskaźnik kosztów ogólnych 25 %
C5 – wskaźnik kosztów zakupu 0 %
Oferta uznana za najkorzystniejszą
- Informacja o Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone w niniejszym postępowaniu.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający odrzucił ofertę nr 1 złożoną przez SerwisDrogowy.pl Sp. z o.o. z siedzibą w m. Suchy Las (62-002) przy ul. Stefańskiego 2.
Uzasadnienie prawne – art. 89 ust. 1 pkt. 5 pzp
Uzasadnienie faktyczne – Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
- Informacja o Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający wykluczył jednego Wykonawcę – SerwisDrogowy.pl Sp. z o.o. z siedzibą w m. Suchy Las (62-002) przy ul. Stefańskiego 2.
Uzasadnienie prawne – art. 24 ust. 2 pkt. 4 pzp
Uzasadnienie faktyczne – Zamawiający wyklucza Wykonawcę, który nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z zapisami SIWZ o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu mogli ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają:
- zatwierdzony decyzją Marszałka Województwa Mazowieckiego program gospodarki odpadami wytwarzanymi w wyniku działalności polegającej na konserwacji oświetlenia ulicznego wydaną na podstawie Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 112 poz. 1206) oraz
- uprawnienia na transport i odzysk lub unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych, wymagane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2013 poz. 21 z późn. zm.).
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy zobowiązani byli przedłożyć:
- Decyzję Marszałka Województwa Mazowieckiego zatwierdzającą program gospodarki odpadami wytwarzanymi w wyniku działalności polegającej na konserwacji oświetlenia ulicznego wydaną na podstawie Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 112 poz. 1206),
- Załącznik Nr 2 do Oferty – oświadczenie o posiadaniu uprawnień na transport i odzysk lub unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych lub oświadczenie o współpracy z firmą posiadającą uprawnienia do prowadzenia takiej działalności. Uprawnienia wymagane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2013 poz. 21 z późn. zm.).
- Wykonawca nie wykazał w ofercie, że spełnia postawione przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, tj.:
- posiada zatwierdzony program gospodarki odpadami wytwarzanymi w wyniku działalności polegającej na konserwacji oświetlenia ulicznego – brak decyzji Marszałka Województwa Mazowieckiego zatwierdzającej program gospodarki odpadami wytwarzanymi w wyniku działalności polegającej na konserwacji oświetlenia ulicznego wydaną na podstawie Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 112 poz. 1206),
- uprawnienia na transport lub oświadczenie o współpracy z firmą posiadającą uprawnienia do prowadzenia takiej działalności,
- uprawnienia na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych lub oświadczenie o współpracy z firmą posiadającą uprawnienia do prowadzenia takiej działalności.
ad. 1. 1)
Wykonawca nie przedstawił w ofercie żadnych dokumentów, z których wynikałoby, że posiada zatwierdzony program gospodarki odpadami wytwarzanymi w wyniku działalności polegającej na konserwacji oświetlenia ulicznego
ad. 1. 2)
Wykonawca przedstawił w ofercie:
- umowę w zakresie odbioru zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego zawartą przez Wykonawcę z AGO Recykling Damian Król – umowa została zawarta w dn. 27.08.2014 r. na okres 12 miesięcy, czyli Wykonawca nie wykazał, że posiada zezwolenia na zbieranie i transport w całym okresie realizacji zamówienia.
- Decyzję Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy nr 603/OŚ/2012 wydaną dla AGO Recykling Damian Król na zbieranie i transport odpadów – załączona decyzja (nr 603/OŚ/2012) jest decyzją zmieniającą decyzję nr 1513/OŚ/2006 zmienioną decyzjami nr 729/OŚ/2010 i nr 828/OŚ/2011, które nie zostały załączone do oferty. W związku z powyższym Zamawiający nie był w stanie ocenić czy AGO Recykling Damian Król posiada ważną decyzję na transport odpadów.
ad. 1. 3)
Wykonawca nie przedstawił w ofercie żadnych dokumentów, z których wynikałoby, że posiada uprawnienia do odzysku lub unieszkodliwiania wytworzonych odpadów ani, że współpracuje z firmą, która posiada takie uprawnienia.
- W dniu 29 października 2014 r. Zamawiający zwrócił się do Wykonawcy, w trybie art. 26 ust. 3 ustawy, z prośbą o uzupełnienie dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, tj.
- Decyzję Marszałka Województwa Mazowieckiego zatwierdzającą program gospodarki odpadami wytwarzanymi w wyniku działalności polegającej na konserwacji oświetlenia ulicznego wydaną na podstawie Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 112 poz. 1206)
- zobowiązanie AGO Recykling Damian Król do odbioru zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego przez cały okres realizacji zamówienia
- decyzje Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy nr 1513/OŚ/2006 zmienione decyzjami nr 729/OŚ/2010 i nr 828/OŚ/2011 – w celu weryfikacji ważności decyzji na transport odpadów
- decyzję uprawniającą Wykonawcę do odzysku lub unieszkodliwiania wytworzonych odpadów lub zobowiązanie do współpracy uprawnionego podmiotu posiadającego wymagane prawem decyzje administracyjne w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów.
- W odpowiedzi na wezwanie w dniu 4 listopada 2014 r. Wykonawca uzupełnił dokumenty, tj. złożył:
- wyjaśnienie, że nowa ustawa o gospodarce odpadami z dn. 14 grudnia 2012 r. nie przewiduje istnienia instytucji decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami,
- Załącznik Nr 2 do Oferty Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, w którym Wykonawca oświadczył, że współpracuje z Wykonawcą, który posiada uprawnienia na transport i odzysk lub unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych nadane decyzją Nr 125/14/PŚ.0 z dn. 17.10.2014 r.
- Umowę 33/01/295/2014 o współpracy z firmą Chimirec Polska Sp. z o.o. w zakresie odbioru odpadów – z której wynika, że odpady będą przywożone przez Serwis Drogowy do siedziby firmy Chimirec Polska przy ul. Chełmżyńskiej 180C w Warszawie w celu ich zagospodarowania.
- Decyzję Nr 125/14/PŚ.0 z dn. 17.10.2014 r. wydaną dla firmy Chimirec Polska Sp. z o.o. na wytwarzanie z uwzględnieniem zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne
- Na podstawie załączonych do oferty dokumentów i wyjaśnień złożonych przez Wykonawcę Zamawiający uznaje, że:
- Wyjaśnienia Wykonawcy dotyczące braku konieczności posiadania decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami są słuszne i przedmiotowa decyzja nie jest wymagana.
- Wykonawca nie udowodnił spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie posiadania uprawnienia na transport – Wykonawca nie przedstawił dokumentów, że posiada przedmiotowe pozwolenie mimo, że ze złożonych wyjaśnień wynika, iż odpady będą przywożone przez Serwis Drogowy.
- Wykonawca przedstawił spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie posiadania uprawnień do odzysku lub unieszkodliwiania wytworzonych odpadów poprzez przedstawienie zobowiązania do współpracy uprawnionego podmiotu posiadającego wymagane prawem decyzje administracyjne w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów
Mając powyższe na uwadze Zamawiający wyklucza Wykonawcę, ponieważ nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie pozwolenia na transport odpadów.
- Informacja o terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 2 pkt. 3 lit. a), po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może zostać zawarta.
Zamawiający informuje, że umowa w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt. 2 pzp, może zostać zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia. Zawiadomienie zostało przesłane faksem.